اشتغال ۳۱۳۲ نفر در معادن فعال کردستان

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۳۲ نفر در معادن استان مشغول به کار هستند و این حوزه ظرفیت اشتغال زایی چندین هزار نفر دیگر را دارد.

به گزارش کرد پرس، مهدی سیفی باغی خانی با بیان اینکه طبق آخرین آمار موجود در حال حاضر ۱۲۹ فقره پروانه اکتشاف در استان کردستان صادر شده است، گفت: ۳۵۶ معدن پروانه دار در سطح وجود داشته که ۳ هزار و ۱۳۲ نفر در آنها مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: در بحث مجوزهای معدنی گروه یک معادن ماسه، سنگ لاشه، خاک رس و غیره نزدیک به ۱۹۳ معدن دارای مجوز بهره برداری هستند.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در گروه معادن سنگ های تزیینی و نما ۳۰ مجوز فعال در استان کردستان وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۲۶ معدن طلا، منگنز و آهن در سطح کردستان فعالیت دارند که با احتساب معادن غیر فعال جمع کامل این معادن در این استان ۳۳ مورد است.

سیفی باغی خانی با اشاره به اینکه ۱۸ گونه معدنی در استان کردستان وجود دارد، ادامه داد: از تعداد مجوزهای صادر شده ۱۹۲ مورد سنگ لاشه، ۳۰ مورد آهن، باریت ۴ مورد و مرمریت ۴۰ مورد است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ مورد پرونده پروانه بهره برداری و ۲۷ پرونده اکتشاف صادر شده است، یادآور شد: بیشترین معادن کردستان در شهرستان سنندج قرار دارند.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه حقوق دولتی معادن در سال گذشته حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: بیشترین حقوق دولتی دریافتی از معادن مربوط به شهرستان قروه و رقمی بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 2754938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha