کشف ۳۰۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در کردستان

فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف ۳۰۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود اینکه مبارزە و کنترل قاچاق توان زیادی را از مرزبانان می گیرد، اما متاسفانه خروجی اثرگذاری نداشته است.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ محمدعارف سپهری با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در بحث کنترل قاچاق، عدم انسداد مرزی است، گفت: انسداد و امنیت مرز در سال گذشته نسبت به سال های قبل بسیار خوب بودە و در تلاشیم که از تبعات اجتماعی ناشی از مبارزە با قاچاق جلوگیری کنیم.

وی با اشارە به اینکه مقاومت در مرزها از نوع مقاومت سخت است، اظهار کرد: برای کنترل قاچاق در استان باید نسبت به انسداد فیزیکی، هوشمندسازی و ساماندهی جاده های مرزی اقدام کرد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با تاکید بر اینکه هرآنچه در مرز کشف شود، قاچاق قطعی است، افزود: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان انواع قاچاق در استان کردستان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ سپهری با اشاره به اینکه نوع عملیات مرزبانی در مبارزە با قاچاق در استان سنتی است، ادامه داد: سال گذشته قریب به ۹۰ هزار فقره گشت و کمین در مرزها صورت گرفته است.

وی همچنین در ادامه از کشف ۱۲ راس دام قاچاق در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۷۰۰ راس دام کشف و ضبط شده که متاسفانه کشف و ضبط و انتقال احشام از مرزها کار ساده ای نیست.

فرمانده مرزبانی استان کردستان همچنین از ضبط و توقیف ٤۳۲ خودرو فعال در بحث قاچاق خبر داد و بیان کرد: ۱۱۲ هزار قلم لوازم آرایشی و البسه و ۲ هزار و ۷۰۳ دستگاه صوتی و تصویری نیز در سال گذشته کشف و ضبط شده است.

کد خبر 2754863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha