کردستان در قعر جدول بازدیدهای نوروزی گردشگران

سرویس کردستان- با اعلام شمار بلیط های فروخته شده سامانه جاذبه های ملی و تاریخی؛ استان کردستان کمترین میزان بازدید را در میان آثار غرب کشور داشته است.

به گزارش کردپرس، از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۹۵ هزار و ۵۱۹ گردشگر از پایگاه ملی تاق بستان بازدید کرده اند که در مقایسه با دیگر پایگاه ها و مکان های تاریخی، تاق بستان در جایگاه پربازدیدترین مجموعه تاریخی غرب کشور قرار می گیرد.

در مقابل خانه کُرد یا عمارت آصف به عنوان موزه مردم شناسی در شهر سنندج بر اساس آمارها کمتر از ۱۵ هزار بازدید کننده داشته است و در قعر جدول بازدیدهای نوروزی غرب کشور بود. همچنین عمارت تاریخی خسروآباد نیز به همین منوال کمترین میزان بازدید را داشته است.

استان کردستان به عنوان یکی از زیباترین استان های بهاری کشور با داشتن ظرفیت هایی نظیر منظر جهانی هورامان، شهر جهانی کلاش مریوان، پایتخت موسیقی جهان و ده ها برند جهانی و ملی امسال نتوانست از ظرفیت نوروز برای توسعه بهره مند شود.

در میان لیست سایت های پربازدید نوروزی غرب کشور تنها خانه کرد و عمارت خسروآباد سنندج به واسطه قرارگیری در مرکز استان مورد توجه مسافران قرار گرفته و آثاری نظیر غار باستانی کرفتو که در تبلیغات کلان میراث فرهنگی کردستان در انتظار ثبت جهانی است به چشم نیامده است.

به رغم پتانسیل گسترده کردستان در زمینه گردشگری، کمبود زیرساخت های کافی، ضعف فعالیت های بازاریابی، ضعف مدیریت گردشگری، مهمترین موانع اساسی بر سر را توسعه گردشگری کردستان به حساب می آیند.

تداوم وضع موجود و بازی سیاسی جریانات مختلف، نمایندگان مجلس و وعده های توخالی آنان و عدم ارائه برنامه جامع و مدون از سوی مدیرانی که توسط استانداران کردستان به عنوان مدیر میراث فرهنگی کردستان در سال های اخیر منصوب شده اند و پیگیری وعده های آنان از سوی دستگاه های نظارتی، بیش از هر زمان دیگری به عقب ماندگی این دیار دامن می زد و کمترین انتظار برای حل این موضوع رفع چالش های مدیریتی برای ارتقای بهره وری در بدنه این نهاد فرهنگی در استان است.

با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح مدیران ارشد استان برای رونق گردشگری و معرفی کردستان به سرمایه گذاران، این  مشکلات در حوزه میراث فرهنگی کردستان باید سریعا تعیین تکلیف شود.

کد خبر 2754721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha