۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کردستان چشم انتظار جشن گلریزان

مدیرکل زندان های کردستان از شروع برگزاری جشن گلریزان از ۱۹ فروردین ماه سال جاری در مرکز استان خبر داد و گفت: ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کردستان چشم انتظار برگزاری جشن گلریزان هستند.

به گزارش کرد پرس، مجتبی محمدی از شروع برگزاری جشن گلریزان از ۱۹ فروردین ماه در مرکز استان خبر داد و گفت: چشمان منتظر ۳۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان های کردستان در گلریزان امسال گرمای دستان خیران نیک اندیش را طلب می کند تا باری دیگر طعم آزادی را به آن ها بچشاند.

وی با تأکید بر اینکه جشن گلریزان تا پایان ماه مبارک رمضان در سایر شهرستان های استان برگزار می شود، افزود: سال گذشته درمجموع ۳۴۲ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان با مشارکت ستاد دیه و همچنین همیاری مردمان فهیم، خیر و نیک اندیش استان کردستان از بند زندان رهایی یافتند.

مدیرکل زندان های کردستان اظهار کرد: از مجموع بدهی زندانیان جرائم غیر عمد در سال گذشته، بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این مبلغ از محل کمک بلاعوض ستاد دیه استان و کشور، ۳ میلیارد تومان از محل آورده مددجویان زندانی و بیش از ۱۳ میلیارد تومان گذشت شاکیان پرونده های زندانیان مالی محکوم به پرداخت مهریه، دیه، ناتوان در پرداخت نفقه و بدهی بانکی و همچنین ارائه ۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۳۲ میلیارد تومان از محل اعسار تأمین شده است.

محمدی با اشاره به اینکه برگزاری گلریزان روحیه گذشت، عفو و فداکاری را در جامعه بیش ازپیش افزایش می دهد، ادامه داد: محکومیت زندانیان مالی بیشتر به علت ناتوانی در پرداخت بدهی، مهریه، نفقه، ضمانت بانکی و یا ناتوانی در پرداخت خسارات مالی حوادث رانندگی ناخواسته و غیر عمد بوده است.

وی در پایان ضمن دعوت از کلیه مدیران، کارکنان ادارات، خیرین و مردم نیک اندیش در جشن گلریزان امسال در تاریخ ۱۹ فروردین ماه ساعت ۱۷ در تالار فرهنگی هنری فجر سنندج، یادآور شد: افراد علاقه مند به مشارکت در این کار خداپسندانه می توانند کمک های خود را از دو طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۶۹۹۴۹ نزد بانک ملی و یا شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۳۴۰۳۷۱۰ نزد بانک تجارت، به نام ستاد دیه استان واریز کنند.

کد خبر 2754194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha