۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
هوای ارومیه ناسالم شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته برای گروههای حساس، ناسالم بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، سعید موسوی در جمع خبرنگاران افزود: به علت انباشت آلاینده های جوی در نقاط پر تراکم ارومیه شاخص هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته، با ۱۰۳ و در ساعت منتهی به هشت صبح روز چهارشنبه نیز با همین عدد ناسالم برای گروههای حساس بوده است.

او ادامه داد: مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن در کاهش آلودگی هوا موثر است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان کرد: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی شامل آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری ضروری است.

موسوی تاکید کرد: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز باید جزو اولویت شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 27539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha