شورای میهنی کردهای سوریه تحت فشار ترکیه خواستار توقف اعتراضات در جندرس شد

سرویس سوریه - یکی از رهبران ENKS در منطقه جندرس تحت فشار ترکیه خواستار توقف اعتراضاتی شده که در جندرس برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، یکی از رهبران شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در منطقه جندرس تحت فشار مقامات ترکیه خواستار توقف اعتراضاتی شده که در این منطقه برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد.

دیدبان حقوق بشر سوریه (SOHR) اعلام کرد که یکی از رهبران ENKS در ناحیه جندرس کانتون عفرین که با نام اختصاری «س. الف» شناخته می‌شود، طی سخنانی که در برابر جمعیت شرکت‌کننده در تظاهرات مردم در این ناحیه ایراد کرد، گفت که همه شرکت‌کنندگان در تظاهرات باید عواقب آن را تحمل کنند و این شورا مسئولیتی در قبال دستگیری هیچ یک از مردم نخواهد داشت. این مقام ENKS همچنین تاکید کرد که شورا قصدی برای ادامه راهپیمایی‌ها و اعتراضات ندارد.

در ادامه، این اظهارات موجب نارضایتی قابل‌توجهی در میان اهالی جندرس شد که این اظهارات را منعکس‌کننده نظر آن فرد می‌دانستند و گزارش‌های اهالی جندرس مبنی بر ادامه اعتراضات تا تحقق خواسته هایشان است.

از سوی دیگر، یک شهروند در حالی که پس از شرکت در تظاهرات جندرس در حومه عفرین در راه بازگشت به خانه بود، در میان نگرانی ساکنان از تلاش برای دستگیری شرگت‌کنندگان در تظاهرات، در یک ایست بازرسی اطلاعات ترکیه به اتهام «معامله با مدیریت خودگردان سابق»دستگیر شد.

کد خبر 2753848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha