دیدار هیئتی از مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با مقامات مجلس سنای فرانسه در پاریس

سرویس سوریه - هیأتی از مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با مقامات مجلس سنای فرانسه در پاریس دیدار کردند و درمورد چالش‌های پروسه سیاسی مدیریت خودگردان بحث و گفتگو کردند.

به گزارش کردپرس، هیأتی از مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با مقامات مجلس سنای فرانسه در پاریس دیدار کردند و در خصوص چالش‌های پروسه سیاسی مدیریت خودگردان بحث و گفتگو کردند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان اعلام کرد که روز شنبه ۲۵ مارس هیئتی متشکل از «بدران چیاکرد» رئیس مشترک دفتر روابط خارجی، «عبدالکریم عمر» نماینده مدیریت خودگردان در اروپا، «خالد عیسی» نماینده مدیریت خودگردان در فرانسه، نوری محمود و رکسانا محمد سخنگویان یگان‌های مدافع خلق(YPG) و یگان‌های مدافع زنان(YPJ) از مجلس سنای فرانسه در پاریس دیدار کردند.

این هیئت با «ببیر لورانت» معاون رئیس مجلس سنای فرانسه دیدار کردند و وضعیت کلی سوریه را پس از ۱۲ سال بحران، بدون اینکه هیچ امیدی برای ایجاد راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه وجود داشته باشد ارزیابی کردند.

در این دیدار دو طرف در مورد «تهدیدها و حملات ترکیه» علیه مناطق شمال و شرق سوریه و همچنین چالش‌های سیاسی، اقتصادی، انسانی و امنیتی در مناطق مدیریت خودگردان گفتگو کردند.

دو طرف در این نشست همچنین درباره کشته شدن چهار غیرنظامی کرد که در هنگام برگزاری جشن نوروز در شهر جندرس عفرین به دست گروه‌ مسلح «احرارالشرقیه» وابسته به ترکیه کشته شدند و همچنین در خصوص اقدامات مخربی که توسط نیروهای ترکیه در مناطق تصرف‌شده انجام می‌شوند و موجب تغییر در بافت جمعیتی منطقه می‌شوند، بحث و گفتگو کردند.

در پایان این دیدار، هیئت مدیریت خودگردان از فرانسه و جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت‌های خود را درباره مسائل یاد شده بر عهده بگیرند و همچنین «ببیر لورانت» معاون رئیس مجلس سنای فرانسه بر حمایت از مدیریت خودگردان و همکاری با آن در خصوص توسعه روابط برای مبارزه با ترور و ​​یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز و دموکراتیک برای سوریه تاکید کرد و این مقام فرانسوی در پایان به قربانیان زلزله سوریه و قربانیان غیرنظامی جندرس تسلیت گفت.

کد خبر 2753835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha