آمریکا آموزش خلبانی هلیکوپتر به نیروهای کرد سوریه را رد کرد

سرویس جهان - پنتاگون هرگونه ارتباط با مأموریت آموزش خلبانی نیروهای کرد سوریه را رد کرد.

به گزارش کردپرس، یک هفته پس از سقط هلیکوپتر حامل نیروهای ویژه دموکراتیک سوریه به رهبری کردها در شمال اقلیم کردستان عراق، وزارت دفاع آمریکا هرگونه ارتباط داشتن در این مورد را رد کرد. 

ژنرال پات ریدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: ایالات متحده آمریکا هیچگونه مشارکتی در پرواز هلیکوپتر حامل نیروهای دموکراتیک سوریه نداشته است. آنها داشتندعملیات خودشان را انجام می دادند. ما به صورت مرتب در عملیات مبارزه با داعش این نیرو مشارکت نمی کنیم.

در جریان سقوط هفته گذشته هلیکوپتر حامل نیروهای دموکراتیک سوریه در استان دهوک اقلیم کردستان عراق چندین تن از این نیروها جان خود را از دست دادند.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که نه کشورش و نه ائتلاف مبارزه با داعش، نه درگیر حادثه بوده و نه از قبل در جریان مأموریت آنها قرار داشته است. 

او آموزش نیروهای تحت رهبری کردها در سوریه را تایید کرد اما گفت این نیروها، مانند هر نیروی دیگری در جهان عمیات خاص خود را دارند و در مورد نقل و انتقال نیروهای کرد سوریه به عراق باید خودشان پاسخگو باشند. 

نهادهای دولتی اقلیم کردستان تحت رهبری حزب دموکرات کردستان عراق ادعا کرده اند که این هلیکوپتر توسط گروهی در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق خریداری شده اما هنوز معلوم نیست چطور به دست نیروهای دموکراتیک سوریه افتاده است.

ترکیه نیروهای دموکراتیک سوریه را وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک دانسته و ادعا می کند که هلیکوپتر ساقط شده توسط نیروهای دموکراتیک سوریه در اختیار پ.ک.ک قرار گرفته است.

کد خبر 2753782

برچسب‌ها