26 درصد مردم کردستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

سرویس کردستان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۸۴ درصد مردم استان دُز اول، ۷۱ درصد دُز دوم و ۳۰۵ هزار نفر یعنی ۲۶ درصد هم دُز سوم واکسن را تزریق کرده اند.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان با اشاره به اینکه حدود یک هفته از واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال در استان می‌گذرد، گفت: تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ کودک ۶ تا ۱۲ سال معادل ۱۳ درصد کودکان استان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سنندج و بانه در وضعیت قرمز، شهرهای سقز، کامیاران، بیجار، سروآباد و دیواندره نارنجی و دهگلان، مریوان و قروه هم در وضعیت زرد قرار دارند، افزود: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، در روزهای آینده آمار مبتلایان و بستری‌ها در استان افزایش خواهد یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه سویه جدید امیکرون در استان در حال افزایش است و در این موج بیشتر کودکان درگیر بیماری می شوند، از والدین خواست این خطر را جدی بگیرند و هرچه سریعتر برای واکسیناسیون کودکان ۶ تا ۱۲ ساله خود اقدام کنند.

اخوان از موجود بودن 8 نوع واکسن‌ ایرانی و وارداتی در سبد تزریق واکسیناسیون استان شامل فخرا، کوو ایران برکت، پاستوکووک، پاستووکووک پلاس و اسپایکوژن، آسترازنکا و سینوفارم خبر داد و ادامه داد: واکسن پاستووکووک پلاس فقط برای نوبت سوم تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند، یادآور شد: از این تعداد ۹ مرکز در سنندج، بانه، کامیاران و سقز هم هر کدام سه مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان هم هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ابراز نگرانی از افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری به ویروس کرونا در کردستان، بیان کرد: در روزهای اخیر شمار مبتلایان به این بیماری نسبت به هفته‌ گذشته با شتاب بیشتری در حال افزایش است.

اخوان با بیان اینکه درصد زیادی از افراد مبتلا به کرونا با علایم شبه سرماخوردگی به مراکز درمانی استان مراجعه می کنند، نسبت به شناخت این علایم و لزوم رعایت قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد.

وی علائم خطر و مراجعه زود هنگام به مراکز درمانی را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: بیماران دارای علائم شدید باید درمان‌های اختصاصی دریافت کنند و مبتلایان با علائم خفیف و حال عمومی نسبتا مناسب، نیازی به مراجعه به اورژانس ندارند.

کد خبر 27361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha