پایان اختلافات سیاسی بر سر وزارتخانه‌های خارجه، دارایی و جوانان دولت کاظمی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از اعضای ارشد ائتلاف نصر از پایان اختلافات جریان های سیاسی بر سر سه وزارتخانه دولت آینده عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، سعد اللامی، عضو ارشد ائتلاف نصر به رهبری حیدر عبادی پیش از ظهر امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد که تفاهم های جدیدی برای پایان دادن به اختلافات جریان های سیاسی بر سر برخی وزارتخانه های کابینه پیشنهادی مصطفی کاظمی، نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید فدرال این کشور به دست آمده است.

این عضو ارشد ائتلاف نصر در این باره اظهار داشت: وزارتخانه های خارجه، دارایی و جوانان شاهد اختلافات میان جریان های سیاسی بود با این حال حل و فصل شدند.

اللامی در ادامه نیز تصریح کرد: ائتلاف نصر با وجود برخی ملاحظات، همچنان پشتیبان دولت نخست وزیر مکلف است و هدف ائتلاف نیز رفتن به انتخابات زودهنگام شفاف و رهایی از مسئله تقلب است.

لازم به ذکر است که کاظمی به عنوان نامزد فراکسیون های پارلمانی شیعه برای تصدی منصب نخست وزیری دولت فدرال عراق، 9 آوریل 2020 (21 فروردین 1399) به صورت رسمی از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور مامور تشکیل کابینه جدید دولت شد و بر اساس قانون اساسی نیز 30 روز (تا 20 اردیبهشت) فرصت دارد تا کابینه پیشنهادی خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور تشکیل دهد و جهت کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.

این در حالی است که فواد حسین، از اعضای ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی، متصدی کنونی وزارت دارایی در دولت اداره امور عراق است و قرار است این وزارتخانه در دولت آینده این کشور نیز سهم کردها باشد.

کد خبر 270460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha