یک حبس ابد و بیش از 15 سال زندان برای سه روزنامه نگار 

سرویس ترکیه - بر اساس گزارش ماه ژانویه جمعیت روزنامه نگاران، تنها در یک ماه 3 روزنامه نگار ترکیه در مجموع به یک حبس ابد و 15 سال زندان محکوم شدند.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش ماهانه جمعیت روزنامه نگاران ترکیه، در ماه ژانویه 47 روزنامه نگار و خبرنگار اهل ترکیه در دادگاه محاکمه شدند. از این میان 3 تن به یک حبس ابد و 15 سال و دو ماه و چهار روز زندان محکوم شدند.

بر اساس گزارش نشریه «دموکراسی برای رسانه» منتشر شده از سوی جمعیت روزنامه نگاران، 35 مورد پرونده علیه روزنامه نگاران و خبرنگاران در این ماه نیز ادامه یافت. در مجموع 47 تن از روزنامه نگاران و خبرنگاران ترکیه به دلیل پرونده های تشکیل شده در دادگاه های ترکیه محاکمه شدند.

دادستانی ترکیه برای 47 تن از روزنامه نگارانی که در ماه ژانویه محاکمه شدند، در مجموع دو حبس ابد تشدید شده، به علاوه 751 سال و دو ماه و 15 روز زندان درخواست کرد. از این میان پرونده سه تن ازروزنامه نگاران به نتیجه رسید. این سه روزنامه نگار در مجموع به یک حبس ابد و 15 سال و دو ماه و چهار روز زندان محکوم شدند. 7 تن از خبرنگاران تبرئه شدند. به علاوه حکم دستگیری یک روزنامه نگار نیز صادر شد.

همچنین در این ماه دو خبرنگار به زندان افتادند. 5 خبرنگار به دلایل مختلف از سوی پلیس بازداشت شدند. دو روزنامه نگار برای بازجویی احضار شدند.

لازم به ذکر است، بر اساس قوانین ترکیه در بازداشت های موقتی از سوی نیروهای پلیس فرد حداکثر تا 8 روز در بازداشتگاه می ماند. از آن پس باید با دستور دادگاه روانه زندان شود، یا به طور مشروط آزاد شود. حکم دستگیری افراد زمانی صادر می شود که فرد باید مستقیماََ بدون رفتن به بازداشتگاه روانه زندان شود.

کد خبر 26598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha