سامانه پایش و رصد تولید و توزیع مرغ در کردستان راه اندازی می شود

سریس کردستان – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: اپلیکیشنی به عنوان یک سامانه هوشمند برای پایش تولید و توزیع مرغ از درب مرغداری تا واحد صنفی راه اندازی می شود.

به گزارش کرد پرس، محمدفرید سپری در سی و ششمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان کردستان گفت: در دی ماه بالغ بر 135 میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور صورت گرفته که در استان کردستان نیز پیش بینی می شود تا پایان سال از 46 میلیون قطعه جوحه ریزی شود.

وی اظهار کرد: تاکنون 40 میلیون محقق شده که این آمار نشان از فراوانی تولید و تثبیت قیمت در استان دارد و هرگونه خبر در خصوص کاهش تولید یا کمبود آن چیزی جز تشویش اذهان عمومی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به استفاده از سامانه ها و اپلیکیشن های مختلف در امر توزیع کالا چه در تعاون روستائی و چه در شبکه دامپزشکی و مجموعه مباحث قرنطینه در بحث تولید مرغ، افزود: با همکاری سازمان تعاون روستائی و ادارات متولی و تعاونی مرغداران در صدد راه اندازی اپلیکیشنی هستیم که به عنوان یک سامانه هوشمند از درب مرغداری تا واحد صنفی توانائی رصد و پایش توزیع مرغ تولیدی را داشته باشد.

سپری ادامه داد: در استان کردستان 95 هزار تن مرغ گوشتی سالیانه تولید می شود که از این مقدار 50 هزار تن در داخل استان مصرف و 45 هزار تن آن که مازاد مصرف است به استان های دیگر صادر می شود.

وی یادآور شد: معاونت بهبود تولیدات دامی، شبکه دامپزشکی ضمن ارایه آمار دقیق میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری و میزان تحویل مرغ تولیدی میتوانند بصورت دقیق رصد و پایش واحدها را در دستور کار قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص طرح رصد هوشمند مرغ، بیان کرد: سامانه جامع تجارت به منظور رصد مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه تهیه شده است.

تهیه و توزیع شکر تنظیم بازار جهت مصرف خانوار از دیگر مباحث مطروحه در جلسه بود که سپری با اشاره به این مطلب که براساس دستور ستاد تنظیم بازار هر گونه توزیع شکر تنظیم بازار به صورت فله ای ممنوع است، گفت: شکر باید به صورت بسته بندی نایلونی در بسته های یک و 3 کیلویی بر اساس آنالیز قیمت ارایه و بر اساس قیمت مصوب توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی با اعلام این مطلب که امسال دمای هوا در زمستان سردتر از حد انتظار بود، اظهار کرد: صنعت زنبورداری صنعت ظریفی است و حمایت های لازمه را می طلبد و زنبورداران استان جهت تغذیه و زمستان گذرانی نیاز به مقدار بیشتری شکر جهت تغذیه کندوهای خود دارند که در اسرع وقت شکر مورد نیاز تهیه و در اختیار زنبورداران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 26514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha