بحران برف و یخبندان درهورامان / سید علاءالدین حیدری

سرویس کرمانشاه _ بارش برف سنگین و یخبندان در هورامان و قطع آب و برق و راه مواصلاتی در برخی مناطق، موجب ایجاد یک بحران در منطقه شده است. سید علاءالدین حیدری از فعالان مدنی و اجتماعی، در یادداشتی خواهان امدادرسانی ویژه و فوری به مردم منطقه شده است.

خبرگزاری کردپرس _ بارش فوق سنگین برف در اورامانات و ورود دو توده بارشی سرد و برفی در یک هفته اخیر باعث ایجاد مشکلات بسیار جدی برای مردم شده است.

چند روز است که مردم اورامانات با مشکلاتی از جمله قطعی آب ، برق ، قطعی راههای روستایی ، مسدودی جاده های بین شهری ، کمبود سوخت در روستاهای مرزی ، مشکلات دامداران ، تامین آذوقه روزانه مردم و ... دست و پنجه نرم می کنند.

در این روزها مجموعه نیروهای امدادی و خدماتی تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات و تسهیل زندگی مردم بکار گرفته اند ، اما مشکلات پیش آمده به سطح بحران رسیده و در توان نیروها و امکانات مستقر در منطقه نمی باشد .

لذا با توجه به بارشهای امروز و برودت هوای پیشِ رو بحران تشدید و مشکلات مردم دوچندان خواهد شد .

در چنین شرایطی باید دستگاههای اجرایی استانی و حتی کشوری وارد عمل شوند، بابد ستاد بحران استان تشکیل و به کمک اورامانات بیایند . مردم گرفتار و زندگی بر روال معمول نیست . تعداد زیادی از مردم و شخصیتهای اورامانات با بنده تماس گرفته اند که مردم را دریابید و زبان گویای مشکلات مردم بودند . از استاندار محترم درخواست داریم شخصا به موضوع ورود کنند .

متاسفانه برخی مسئولین برف اورامانات را جدی نگرفته اند و حتی در بازتاب مشکلات مردم کوتاهی کرده اند، چراکه باید پیش بینی های هواشناسی را جدی گرفته و قبل از بحران مدیریت پیشگیرانه می کردند. در میانه بحران نمی توان بشکل مطلوب مدیریت کرد.

کد خبر 25810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha