بیانیه جمعی از وکلای کردستان در مورد ضرورت اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا

سرویس کردستان- جمعی از وکلای دادگستری در بیانیه به بیان برخی نکات در مورد مقابله با بیماری کرونا پرداختند.

به گزارش کُرد پرس در این بیانیه آمده است: استاندار محترم استان کردستان، دادستان های محترم شهرستان های استان کردستان، فرمانداران محترم شهرستان های استان کردستان، ریس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، شهردارهای محترم شهرستان های استان کردستان اعضای محترم شورای اسلامی و شهرستانهای استان کردستان و ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای شهرستان های استان کردستان؛ به عنوان خادمان مردم شریف استان کردستان و با تاکید به حق بر سلامتی مردم به استحضار می رساند؛

اکنون که بیماری خطرناک کرونا در کشور و استان کوردستان شیوع پیدا کرده و با توجه به اطلاعیه های نهادهای تخصصی مرتبط که این بیماری را «به شدت مسری» اعلام نموده اند و نیز اینکه همگی شاهد «سرعت و شدت شیوع آن در کشور» هستیم ؛

از این رو ، «تعدادی از وکلای استان کردستان» با علم به وضعیت اقتصادی موجود و نیز با اطلاع کامل از وابستگی بسیاری از حرف و مشاغل به بازار پایان سال ،بر مبنای اینکه امنیت‌ زیستی به عنوان مجموعه‌ای از اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خطر انتقال بیماری‌های عفونی توسط گونه‌های مهاجم محسوب می‌شود ،و به موجب اصل ۳۳ قانون اساسی هیچکس را نمی‌توان از محل اقامت خود تبعید کرد یا از اقامت در محل مورد علاقه‌اش ممنوع یا به اقامت در محلی مجبور ساخت مگر در مواردی که قانون مقرر می‌دارد، از آنجا که قانون طرز جلوگیری از بیماریهای آمیزشی و بیماریهای واگیردار مصوب ۱۱ خرداد ماه ۱۳۲۰، با توجه به اینکه مورد نسخ صریح یا ضمنی در قوانین آتی واقع نشده است بنابراین با تاکید بر مواد ۱۲ و ۲۲ قانون مزبور ،اشخاصی که مانع اجرای مقررات بهداشتی می‌شوند یا در اثر غفلت باعث انتشار یکی از بیماریهای واگیر می‌شوند به حبس تأدیبی و پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.»مع الوصف ضمن حمایت از صاحبان مشاغل موصوف و همچنین تمامی مردم فهیم و گرانقدر استان ،با تاکید بر دفاع از حقوق سلامتی شهروندان و در راستای رسالت خویش، مراتب تذکر و عواقب اهمال و قصور در خصوص فرآیند پیشگیری و درمان را محضر مسئولین مراجع ذي ربط اعلام میدارد و انتظار پیگیری امور و اقدمات مقتضی ، در راستای ایفای وظایف سازمانی را از آن مراجع استدعا دارد، به جهت حفظ جان مردم استان و با لحاظ اینکه قرنطینه از روش های معمول و تنها شیوه ی قطع شیوع بیماری کروناست و استمرار عمومی قرنطینه،در یک بازه ی زمانی مشخص، منتهی به اتمام آن و شروع فعالیت های اقتصادی نیز می گردد، درخواست می نماید ،با تامین نیازهای اساسی خوراکی و بهداشتی مطابق اصل ۴۳ ق.ا حتی المقدور موارد زیر با تاکید به تسریع آن در دستور کار قرار گیرد :

۱. فعالیت کلیه غذاخوری‌های درون و برون‌شهری مهمان‌پذیر و مسافرخانه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام گردد.

۲. کلیه واحدهای صنفی(غیر از پروتئینی و بهداشتی و دارویی) مجتمع های خرید و پاساژها و مکان های پر تردد شهری،حداقل برای ۱۵ روز تعطیل گردد.

۳. گشت‌های سیار سلامت مستقر شود و در صورت مشاهده و یا برخورد با مراکز و اماکنی که فعالیتشان فعلا ممنوع اعلام گردیده است، نسبت به پلمب آنها اقدام نمایند.

۴. فعالیت پایانه‌ مسافربری، تعاونی‌ها، ترمینال‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف و اتوبوس‌های خط واحد شهری از فعالیت منع و برای تاکسی‌های سطح شهر و خودروها در صورت لزوم بصورت زوج و فرد تردد نمایند

۵. کلیه اداره های خدمات‌رسان (آب، برق، گاز) تا اطلاع ثانوی از اعزام کنتورخوان و تحویل قبض به درب منازل خودداری نمایند و قرائت کنتور از طریق سامانه‌ی شرکت‌ها و اعلام همشهریان انجام گیرد.

۶- مرکز معاینه فنی ماشین‌های سبک و سنگین، ایران خودرو و سایپا یدک تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام گردند.

۷. تردد تمامی ورودی‌های سطح شهر از محورهای منتهی به استان های همجوار و شهرستانهای داخل استان،متوقف و کنترل ها تشدید گردد.

۸. هرگونه تجمع و فعالیتهای خودسرانه در سطح شهر ممنوع اعلام گردد.

۹. کلیه بازی‌های ورزشی روستائی لغو و اعلام گردد.

۱۰.ادارات و بانک ها و محاکم قضایی و شبه قضایی حتی المقدور تعطیل و در صورت ضرورت سه روز در هفته فعالیت کنند.

۱۱-مکانهای تفریحی سطح شهر ها و فضاهای طبیعی همچون آبیدر سنندج و پارک های شهرستان که قابلیت ازدحام جمعیت را دارند،غیر قابل تردد برای ۱۵ روز اعلام نماید

۱۲- جهت جبران بخشی از خسارات وارده به مشاغل و کاهش درآمدهای مردم و تقلیل فشارهای مالی و معیشتی ناشی از شیوع بیماری ، رایزنی و تصمیمات و اقدامات لازم جهت معافیت یا کاهش و یا اعطای مهلت مناسب برای پرداخت کلیه عوراض و مالیات و هزینه انشعابات و اجاره بهای اماکن عمومی و دولتی و به ویژه بازپرداخت اقساط بانکی انجام گردد.

باشد که با اعمال این محدودیت ها و همکاری هم استانی های گرامی ، هم به جامعه پزشکان و پرستاران گرانقدر که در مدت اخیر نهایت توان خود را در مبارزه با این بیماری در طبق اخلاص قرار داده اند ، در راستای مهار بیماری مذکور به نوبه خود کمک نموده و هم از موارد شیوع بیشتر این بیماری خطرناک کاسته شده و از بسیاری از تبعات منفی اقتصادی و اجتماعی بیماری مذکور جلوگیری به عمل آید.

🔴اسامی امضا کنندگان

۱-کیوان شریفی

۲-ماهی رحمانی

۳-عرفان شریفی

۴-ناهید همزله

۵-کاوه اسدی

۶-غلامرضا رضایی

۷-شادی زندی

۸-ژیلا زندکریمی

۹-فرزاد محمدی

۱۰-سحر محمد جانی

۱۱-سیران نیک پی

۱۲-نریمان امینی

۱۳-ناصح رحمان نژاد

۱۴-فرزاد باباخانی

۱۵-مریم ساعتی

۱۶-ثریا اکبری

۱۷-کمال معزی

۱۸-اسرین حمیدی

۱۹-هیمن مجیدی

۲۰-شعله رحمانی

۲۱-بهزاد نوری

۲۲-سعادت فتحی آذر

۲۳-آیدا پرهیرگار

۲۴-ساسان محمدی

۲۵-حمیده طاهائی

۲۶-یونس قبادی

۲۷-صابر گلینی

۲۸-فردین آدابی

۲۹-فرنوش رشیدیان

۳۰-فرشاد محمدی

۳۱_آیدا کمانگر

۳۲-شتاو مبتدی

۳۳-اسرین زارع

۳۴-پروین رشیدی

۳۵-ابراهیم مرادی

۳۶-جعفر خسروی

۳۷-فرهاد اصلانی

۳۸-دلنیا ساعد

۳۹-صباح کاظمی

۴۰-شهرام صلواتی

۴۱-سروه ساعدپناه

۴۲-شهرام محمدی

۴۳-حسین شکری

۴۴-شرمین لاهور پور

۴۵- شاهو امجدی

۴۶-مرضیه زند کریمی

۴۷-حامد محمدی

۴۸-سید امجد حسینی

۴۹-سامی دهقان

۵۰-مونا وکیلی

۵۱-بهزاد مرادی

۵۲-امید توکلی

۵۳-غلامرضا پیرمحمدی

۵۴-فیروز شاکری

۵۵-عرفان قلعه

۵۶-یدالله احمدیاری

۵۷-مازیار صیادی

۵۸-حیدر منصوری

۵۹-سعید رستمی

۶۰-تحسین حیدری

۶۱-اسعد شیخی

۶۲-پدارم محمدی

۶۳-پرستو امیری

۶۴-شهرام قربانی

۶۵-صابر مجبدی

۶۶-هانا ذکری

۶۷-بهروز(کیانوش)فخرالعلمائی

۶۸-امید احمدی

۶۹-سیامک خیرآبادی

۷۰- عثمان مزین

۷۱-مرتضی جوانمردی صاحب

۷۲-نسیم جلالی زاده

۷۳-فرزاد بنی بشر

۷۴-وحید معین نژاد

۷۵-زانیار آقایی

۷۶-سمیه پرویزی

۷۷-توفیق غلامی

۷۸-کاوه سالم

۷۹-آرزو قبادی

۸۰-بهارە کمانگر

۸۱-حمید رضا چکشی

۸۲-محمود کرم پور

۸۳-فرنوش رفیعی

۸۴-محمد ملایی

۸۵-وریا محمدی

۸۶-آذر حسین پناهی

۸۷-شیلان ویسیان

۸۸-دنیا رضایی

۸۹-سیامک ناصری

۹۰-ولی اله لاوه

۹۱-پوران قیسوندی

۹۲-اسماعیل رحیمی

۹۳-محمد رضا غفاری

۹۴-بهروز نعلبندی

۹۵-طیب زندی

۹۶-محمد خالد فائز

۹۷-محمد رضا حیدری

۹۸-پرویز پروین

۹۹-مهدی قادری

۱۰۰-محمد مهرانی

۱۰۱-مهدی قلعه

۱۰۲-صدری آقا بیگی امینی

کد خبر 256401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha