شهرداری استانبول را بده، ترکیه را بگیر

سرویس ترکیه - محرم اینجه از قلیچدار اوغلو رهبر اپوزیسیون ترکیه خواست با نامزدی امام اوغلو در انتخابات آتی ریاست جمهوری موافقت کند و در مقابل واگذاری شهرداری استانبول، ریاست جمهوری ترکیه را به دست آورد.

به گزارش کردپرس، محرم اینجه عضو سابق حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و رئیس حزب تازه تأسیس میهن، از کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP و رهبر اپوزیسیون ترکیه خواست تا اگر رأی دهندگان اپوزیسیون علاقه بیشتری به شهردار استانبول دارند، او از این کرسی که اکنون در اختیار CHP قرار دارد گذشته و در مقابل ترکیه را به دست بیاورد.

به نوشته جمهوریت اینجه در یک نشست خبری در شهر قیصریه از قلیچدار اوغلو خواست تا برای پیروزی اپوزیسیون در انتخابات آتی ریاست جمهوری از رأی دهندگان خود بخواهند تا به یکی از گزینه ها برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند. هر کسی که از صندوق بیرون آمد او نامزد اپوزیسیون برای شرکت در انتخابات باشد.

اینجه که خود پیش از این به عنوان نامزد CHP در انتخابات ریاست جمهوری از رجب طیب اردوغان شکست خورده است، با بیان این که هدف پیروزی در انتخابات است، خطاب به رهبر اپوزیسیون گفت: «چرا می گویید که نمی توانید شهرداری استانبول را واگذار کنید؟ شما با واگذار کردن استانبول ترکیه را پس خواهید گرفت. آیا می ترسید که حزب عدالت و توسعه (AKP) باز هم شهرداری استانبول را به دست بیاورد؟ آیا می توان با محافظه کاری یک کرسی را نگاه داشت؟»

لازم به ذکر است که اکنون اکرم امام اوغلو شهردار استانبول از سوی طرفداران احزاب اپویسیون به عنوان یکی از محبوب ترین گزینه ها برای ریاست جمهوری شناخته می شود. در صورتی که او نامزد ریاست جمهوری شود، شهرداری استانبول از دست این حزب خارج می شود و انتخاب شهردار بعدی به شورای شهر واگذار خواهد شد که اکثریت اعضای آن را نمایندگان AKP تشکیل می دهند. به این ترتیب تردیدی جدی برای اعلام نامزدی امام اوغلو در انتخابات آتی وجود دارد.

کد خبر 25372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha