65 درصد واحدهای صنفی مهاباد معاف از مالیات شدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و متضرر شدن واحدهای صنفی مختلف در مهاباد، 65 درصد واحدها بر مبنای شاخص‌های سال ۱۳۹۷ معاف از مالیات شدند.

حسن کوماسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: در شرایط کنونی بسیاری از واحدهای صنفی از جمله تالارهای پذیرایی، فروشگاه‌های البسه، کیف و کفش به دلیل وضعیت بازار، متضرر شده و بخشی از آنها از مالیات معاف شده و مالیات این بخش بر مبنای شاخص‌های سال ۱۳۹۷ اخذ می‌شود.

او افزود: با توجه اینکه مهاباد از جمله شهرهای گردشگری استان است و واحدهای گردشگری این شهرستان نیز در این شرایط متضرر شده به همین دلیل 65 درصد واحدهای از پراخت مالیات معاف شدند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه در راستای شناسایی مودیانی که فرار مالیاتی دارند اقدام خواهیم کرد تا در زمینه اخذ مالیات از شهروندان در مسیر عدالت حرکت کنیم و علاوه بر آن درآمدهای دولت نیز در بخش مالیات وصول شود.

کوماسی ادامه داد: تعدادی از پرونده های مربوط به تراکنش های بانکی مشکوک در استان در حال بررسی و طی مراحل قانونی و تعدادی نیز در مرحله رسیدگی برای وصول مالیات هستند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی در کشور از نظر تحقق درآمد جایگاه ۲۷ و از نظر وزن مبلغی مالیات جایگاه ۲۵ را به خود اختصاص داده و از هر ۱۰۰ تومان مالیات دریافت شده در کشور، سهم وصول استان کمتر از یک تومان برآورد شده است.

فرماندار مهاباد نیز در این جلسه بیان کرد: آذربایجان غربی استانی کشاورز محور است و قانون ارزش افزوده به صورت استانی توزیع می شود اما درآمد این استان حدود یک دهم، درآمد استان اصفهان و یک پنجم استان آذربایجان شرقی است.

عارف خدرلو ادامه داد: بنابراین در راستای تعادل و توازن و توسعه پایدار انتظار می رود این قانون اصلاح و به صورت کشوری توزیع پیدا کند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی روز دوشنبه به همراه "محمد مسیحی" معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور و "بهمن برزگر"مشاور وزیر و مدیرکل امور مجلس وزارت اقتصاد به مهاباد سفر کردند.

کد خبر 2532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha