بافت قدیمی ارومیه توان مقاومت در برابر زلزله را ندارد

سرویس آذربایجان غربی- رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: خانه های قدیمی در بافت تاریخی ارومیه استحکام لازم در برابر زلزله ندارند و باید اجازه تعریض معابر در بافت قدیمی شهر داده شود تا در راستای حفظ جان شهروندان اقدام شود.

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: در حوزه ارومیه نتوانسته ایم ظرفیت ها و توانمندی های خود را بشناسانیم و این سبب شده که سایر شهرها سرمایه های ارومیه را تصاحب کنند.

او افزود: مشاهیر بسیاری در تمامی حوزه ها داریم که ناشناس باقیمانده اند و باید در هر حوزه تخصصی آنها شناسایی و معرفی شوند.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با توجه به رشادت های رزمندگان اهل ارومیه در طول دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان ارومیه با ایثارگری های خود حماسه ها آفریدند اما تا کنون رشادت ها و حماسه های آنها ناشناس باقیمانده است و نقش ارومیه ای ها در این خصوص غیرقابل انکار است.

خلیل پور در خصوص بافت تاریخی شهر نیز تصریح کرد: ارومیه بافت قدیمی دارد و امروز اجازه ساخت و ساز و نوسازی نمی دهند و اگر زلزله یا بحرانی در این محلات پیش بیاید چه کسی امدادرسانی کرده و مدیریت بحران می کند؟

گفتنی است؛ پیشتر نیز شهردار ارومیه با انتقاد از عدم سرمایه گذاری در بافت فرسوده به واسطه ضوابط ابلاغی گفته بود: در ناهماهنگی بین میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری بافت تاریخی ارومیه در حال تخلیه بوده و این بافت در گیر و دارهای اداری فرسوده شده است.

کد خبر 25129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha