نتیجه امهال تسهیلات کشاورزی چه شد؟

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص آخرین وضعیت قانون امهال تسهیلات کشاورزی توضیح داد: این موضوع در هیچکدام از استان های کشور هنوز اتفاق نیافتاده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بهزاد علیزاده با اشاره به اینکه امهال تسهیلات به طور کلی شامل دو موضوع می شود، گفت: اولین موضوع ، به استناد مصوبه ۱۴۰۰/۴/۱۹ هیئت دولت است که مطابق آن کلیه کسانی که تسهیلاتی با ماهیت کشاورزی و دامداری در سال ۹۹ اخذ کرده اند بنا به شرایط خشکسالی و مضراتی که دیده اند به مدت سه سال می بایست وام هایشان تمدید شود.

وی ادامه داد: این موضوع که برای سراسر کشور یکسان است با وجود پیگیری های فراوان از طریق همه دستگاه های مسئول، متاسفانه بانک های عامل با بهانه اینکه این موضوع از طریق بانک مرکزی ابلاغ نشده است و هم چنین بانک مرکزی با بهانه عدم تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه بودجه، از اجرای آن خودداری کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: با پیگیری های انجام شده مقرر شد سازمان برنامه و بودجه با تامین منابع مورد نیاز موضوع را برای تصویب مجدد به هئیت دولت ارسال و آنرا تصویب نماید که متاسفانه علی الرغم پیگیری های فراوان از طریق مکاتبات با رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد، این موضوع که برای همه‌ استان های کشور یکسان است هنوز اتفاق نیافتاده است.

علیزاده به موضوع دوم امهال تسهیلات کشاورزی پرداخت و ادامه داد: این موضوع شامل تسهیلاتی می شود که به استناد مصوبه ۱۳۹۶/۸/۲۸ هیئت دولت و ابلاغیه بانک مرکزی به دنبال وقوع زلزله مورخه ۹۶/۸/۲۱ در کرمانشاه اتفاق افتاد و مطابق آن بدهی بدهکاران سیستم بانکی در استان های کرمانشاه و ایلام به دلیل نزدیکی با شهرستان های کانون زلزله به مدت دو سال تمدید شود.

وی افزود: با این وجود هیئت دولت در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۸ دوره امهال بدهی آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه را به مدت یکسال تمدید کرد که در این مصوبه نام استان ایلام حذف شده بود.

نماینده مردم خاطر نشان کرد: به محض اطلاع بنده و سایر نمایندگان استان پیگیری ها از طریق مکاتبه با رییس جمهور، ریاست سابق و فعلی بانک مرکزی، وزیر جهاد و سازمان برنامه و بودجه انجام گرفت و نهایتا از طریق پیگیری های اینجانب از طریق ریاست سازمان بحران کشور موضوع برای اصلاح مصوبه به هیئت دولت ارجاع شد.

علیزاده در پایان تصریح کرد: به جهت استحضار هم استانی های عزیز به عرض می رسانم بنده کرارا این دو موضوع را هم از طریق کمیسیون کشاورزی و هم از طریق طرح در دستگاه های ذی ربط پیگیری کرده و تا حصول نتیجه مطلوب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

کد خبر 24785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha