عضو ارشد اتحاد اسلامی کردستان: بودجه سال 2022 عراق ابتدای تابستان تصویب  میشود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس پیشین عراق، برخی اظهارنظرها درباره عدم تصویب بودجه سال جاری 2022 این کشور به دلیل تأخیر در تشکیل کابینه و عدم تشکیل جلسه مجلس جدید را رد و پیش بینی کرد بودجه سال جاری آن کشور در ماه ژوئیه / تیر ماه تصویب شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از صوت العراق، "جمال کوچر" عضو ارشد اتحاد اسلامی کردستان که در انتخابات اخیر نیز مجددا به مجلس عراق راه یافته است در این باره گفت: ادعای نبود قانون بودجه برای سال جاری، صحت ندارد و این موضوع با زمانبندی های قانونی نیز بی ارتباط است. زیرا بدون وجود قانون بودجه، دولت جدید به دولت (پیشبرد امور) تبدیل خواهد شد و برنامه اعلامی اش را اجرا نخواهد کرد و در صورت عدم اجرای آن، یک چهارم دوره آن بدون اجرای برنامه اعلامی خواهد گذشت. به همین دلیل پیش بینی می شود بودجه عراق برای سال 2022 در ژوئیه / تیر ماه آتی تصویب شود.

جمال کوچر تصریح کرد: در بودجه سال جاری، موضوع متفاوتی وجود نخواهد داشت و با بودجه های سال های قبل متفاوت نخواهد بود. زیرا دولت جدید، زمینه و امکان تغییر در آن را ندارد و چارچوب کلی بودجه، توسط دولت سابق تعیین شده است.

کد خبر 24715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha