ضريب محروميت درتدوين لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ ایلام اعمال شده است

سرویس ایلام - رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان در دیدار با نماینده ایلام در مجلس گفت: در تدوين لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ علاوه بر شاخص جمعيت و مساحت، ضريب محروميت هم اعمال شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رحمت الله قيصوري در نشستي كه با حضور سارا فلاحي نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي بمنظور بررسي جزئيات و سهم اعتبارات استان از لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ برگزار شد، ضمن تشريح لايحه مذكور اظهار داشت: براساس ضريب محروميت استان ايلام بالاترين سرانه اعتباري در بين استانهاي كشور در لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ را دارد.

وي افزود: در صورت تدوين لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ براساس شاخص هاي جمعيت و مساحت، استان ايلام مي بايست داراي كمترين ميزان سرانه اعتبارات در بين استانهاي كشور باشد در حالي كه سرانه اعتبارات استان ايلام در مصارف استاني در لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ معادل ۳۳ ميليون ريال است و ميانگين كشوري ۱۱ ميليون ريال بوده كه در واقع سرانه اعتبارات استان سه برابر متوسط اعتبارات استان هاي كشور است.

قيصوري در ادامه در خصوص وضعيت منابع استان در لايحه سال ۱۴۰۱ گفت: مجموع منابع استان در لايحه بودجه سال آينده اعم از درآمد هاي عمومي استان، مالياتي، واگذاري دارايي هاي سرمايه اي، درآمدهاي اختصاصي، سهم از منابع ملي و ساير ۹۳۹ ميليارد تومان است كه اين ميزان قابل تحقق است.

اين مقام مسئول با اشاره به رشد اقتصادي هشت درصدي هدف گذاري شده، گفت: براساس اسناد بالادستي و طرح آمايش سرزمين براي تحقق رشد مذكور طرح ها و پروژه هايي در سطح ملي، استاني و شهرستاني ديده شده است.

وي الزامات تحقق رشد اقتصادي را با رعايت ملاحظات آمايش سرزمين، ۴.۵ درصد رشد سرمايه گذاري و ۳.۵ درصد را ارتقاء بهره وري عنوان کرد.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان با بيان اينكه تاكنون در تدوين لوايح بودجه در سال هاي اخير هيچگونه هدف گذاري براي رشد اقتصادي صورت نگرفته بود، بيان داشت: رسيدن به رشد مذكور علاوه بر افزايش سرمايه گذاري و ارتقاء بهره وري، نيازمند تلاش، همكاري و همدلي مجموعه مديران استان است تا شاهد تكاپو و رونق اقتصادي در استان ايلام باشيم.

وي دستيابي به رشد و توسعه پايدار را از مهمترين نيازها و مطالبه هاي استان ايلام دانست كه در اين زمينه بايد مديران استان با تعامل و همكاري با نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در جهت رسيدن به شاخص هاي مطلوب رشد برنامه ريزي كنند.

سارا فلاحي نماينده مردم استان ايلام در مجلس شوراي اسلامي نیز در اين ديدار گفت: تحقق حداكثري و مطلوب سياست هاي دولت در راستاي رشد اقتصادي كشور نيازمند نظارت هاي جدي در بخش هاي مختلف است.

وي افزود: يكي از راه هاي توسعه استان جذب سرمايه گذاران در بخش هاي مختلف است و بايد مسئولان با رايزني و پيگيري هاي متعدد سعي در جلب و جذب سرمايه گذاران داشته باشند و مشوق هاي لازم را در اختيار سرمايه گذاران قرار دهند.

وی برگزاري راهپيمايي اربعين را يك مزيت بزرگ فرهنگي، اقتصادي، گردشگري و مذهبي براي استان ايلام برشمرد و تاكيد كرد: بايد از اين فرصت و مزيت بزرگ براي شكوفايي استان در بخش هاي اقتصادي، گردشگري ( مذهبي- سلامت و تفريحي) و همچنين معرفي بيش از پيش ظرفيت هاي استان به راهپيمايان ايراني و غير ايراني اربعين بهره گيري شود.

بايد همه مسئولان استان و در رأس آنها استاندار براي جذب سرمايه گذاران به استان تلاش كنند و موانع بر سر راه سرمايه گذاران برداشته شود و با توجه به پتانسيل هاي همجواري با عراق، وجود منابع نفت، گاز و پتروشيمي، گردشگري، يادمان هاي دفاع مقدس، طبيعت بكر، اراضي حاصلخيز كشاورزي و دامداري و ساير ظرفيت ها سرمايه گذاران بخش خصوصي را به استان ايلام بكشاند.

وي در پايان گفت: هدف گذاري رشد اقتصادي در بخش هاي مختلف يك شاخص مهم براي ارزيابي مديران است كه در اين ميان مديران موفق و كاربلدي كه از كمترين اعتبارات و امكانات به بيشترين بهره وري دست يابند مقبوليت بيشتري خواهند داشت.

کد خبر 23966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha