انحلال HDP نقض دموکراسی در ترکیه است

سرویس ترکیه - سخنگوی HDP اعلام کرد این حزب دفاعیات اولیه خود را به دادگاه انحلال حزب ارائه داده است.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) اعلام کرد که دفاعیات اولیه این حزب در رابطه با پرونده انحلال به دادگاه قانون اساسی ترکیه ارائه شده است.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، گونای در کنفرانس خبری هفتگی در ساختمان HDP، درباره ادامه دادگاه پرونده انحلال HDP گفت: «دوستان حقوق دان و وکلای ما دفاعیات اولیه خود را حاضر کرده و به دادگاه قانون اساسی ترکیه ارائه دادند. این دفاعیات به قدری دقیق و با کیفیت ارائه شده اند که همین پرونده می تواند به یک واحد درسی برای دانشکده های حقوق تبدیل شود. زیرا ما می دانیم که انحلال حزب در کدام اتاق های ظلمانی حاضر شده است.»

او با اشاره به تصمیمات دادگاه حقوق بشر اروپا گفت: «همانطور که دادگاه حقوق بشر اروپا نیز پیشتر اعلام کرده است، حکومت ترکیه از مجازات های قضائی علیه افراد و گروه های منتقد حکومت استفاده می کند.»

گونای افزود: «انحلال HDP نقض دموکراسی در ترکیه است. ما به همراه مردم شانه به شانه به مبارزه مان برای حفاظت از دموکراسی در ترکیه ادامه خواهیم داد.»

سخنگوی HDP همچنین با اشاره به جان باختن 4 زندانی سیاسی کُرد در هفته گذشته در ترکیه از حکومت ترکیه خواست زندانیان بیمار را آزاد کند.

کد خبر 23502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha