عضو ارشد حزب دمکرات: ایجاد اپوزیسیون قوی به نفع نظام سیاسی عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان، تشکیل ائتلاف های سیاسی در مرحله آتی و قبل از تأیید نهایی نتایج انتخابات در دادگاه عالی فدرال را بعید دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "عبدالسلام برواری" در این باره گفت: با توجه به عدم تأیید نهایی نتایج انتخابات هنوز برای صحبت کردن درباره ائتلاف ها هنوز زود است.

برواری افزود: زمان آن فرارسیده است که به دمکراسی واقعی روی بیاوریم. زیرا ما سیستم مشارکت همگان در قدرت و مخالفت همگان را تجربه کرده ایم و به وضعیت کنونی رسیده ایم. این در حالی است که در نظام دمکراتیک باید اپوزیسیون قوی وجود داشته باشد.

عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تصریح کرد: انتخابات یک شاخص آشکار از سوی شهروندان عراق مبنی بر مخالفت با تکرار تجربه سالهای گذشته بود و شایسته است آنها پاسخ درخواستشان را دریافت کنند.

عبدالسلام برواری همچنین تأکید کرد: وجود یک اپوزیسیون، حاکمیت را تقویت می کند و این احساس را به وجود می آورد که ناظری برای ارائه بهترین عملکرد در صحنه سیاسی وجود دارد.

عضو ارشد حزب دمکرات کردستان در پایان خاطرنشان کرد: تنها خواسته حزب دمکرات کردستان، دریافت تضمین درباره اجرای قانون اساسی به روشی عادلانه است و ما جز پایبندی به قانون اساسی، هیچ درخواست دیگری نداریم.

کد خبر 23326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha