جلوی سفر شورای قروه به کیش گرفته شد/ورود هیئت حل اختلاف کردستان

سرویس کردستان- مدیرکل امور شهری استانداری کردستان از جلوگیری سفر خانوادگی بدون مجوز اعضای شورای قروه به کیش با عنوان دوره آموزشی، پس از انتشار مدارک مرتبط به شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، با انتشار مدارکی از شهرداری و شورای شهر قروه که مبنی بر پرداخت وام به شورای شهر از سپرده شهرداری، واریز مبلغی به حساب همسر شهردار، خرید گوشی تلفن همراه، درخواست عضویت شورای شهر برای هیئت امنای زمین و مسکن بود؛ جلوی سفر خانوادگی اعضای شورای قروه به کیش با عنوان دوره آموزشی، توسط استانداری کردستان گرفته شد.

در این زمینه مطابق اظهارات مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان به محض اطلاع از ماجرای سفر خانوادگی اعضای شورای شهر قروه به کیش، در نامه ای خطاب به شهرداری قروه دستور کنسلی و لغو این سفر داده می شود.

«جمشید اسدی» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس با بیان اینکه هرگونه سفری تحت عنوان دوره آموزشی باید با مجوز سازمان دهیاریها و شهرداری های کشور باشد، افزود: چون هیچ گونه مجوزی با عنوان دوره آموزشی در کیش، صادر نشده لذا پس از اطلاع از موضوع بلافاصله دستور لغو این سفر داده شد.

او به این نکته هم اشاره کرد که هرگونه هزینه ای که برای این سفر اعم از رزرو بلیط و هتل و... از حساب شهرداری به عنوان بیت المال انجام شده باشد، باید باز پرداخت و حساب شود.

گفتنی است در نامه ارسالی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان که در تاریخ 13 آذر ماه سال جاری یعنی درست پنج روز بعد از انتشار مدارک، خطاب به شهرداری قروه آمده است که «بنا بر اطلاع واصله اعضای شورای آن شهر تحت عنوان دوره آموزشی قصد عزیمت خانوادگی به کیش را دارند، در این راستا به اطلاع می رساند برگزاری هرگونه دوره آموزشی، همایش، کارگاه آموزشی، سفر آموزشی و... بایستی تحت مجوز سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور با این دفتر به عنوان دبیرخانه کمیته راهبری آموزش شهرداریهای استان باشد؛ که در این مورد هیچ گونه مجوزی صادر نگردیده است. همچنین باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری و سال قبل، سعی بر برگزاری دوره های آموزشی و حتی جلسات به صورت مجازی و ویدئوکنفرانس بوده و دوره های حضوری تا اطلاع ثانوی منسوخ خواهد بود. بنابراین لازم است از هر گونه سفر به هر نحوی با بودجه شهرداری امتناع گردد که در غیر این صورت از طریق مراجع ذیربط از جمله هیئت حل اختلاف پیگیری خواهد شد.»

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان در ادامه در خصوص تخلف دریافت وام توسط سه نفر از اعضای شورای شهر قروه، بیان کرد: این مورد به هیئت حل اختلاف استان ارجاع داده شده و هر عضوی که وام را دریافت کرده باید آن را برگرداند و در این زمینه برخورد قانونی لحاظ خواهد شد.

«جمشید اسدی» در خصوص مدارک دیگر گفت که طبق قانون شوراها و شهرداری هرگونه خرید در شهرداری باید با مصوبه شورای شهر باشد در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

او با تأکید بر اینکه براساس قانون در زمان سرپرستی در شهرداری نباید این اقدامات صورت می گرفت، تصریح کرد: همیشه نهیب لازم در خصوص اقدامات خلاف قانون به شورای شهرها و شهرداران داده می شود و قرار نیست در زمان سرپرستی کارهایی صورت گیرد که وجهه قانونی ندارد.

مطابق اظهارات «اسدی» درخواست گزارش بررسی کامل مدارک انتشار یافته به فرمانداری شهرستان قروه داده شده و در نهایت هم تمامی موارد در هیئت حل اختلاف کردستان اعلام نظر و بررسی خواهند شد.

باتوجه به این موارد نیاز است سازمان بازرسی کردستان، شورای تأمین و همچنین دستگاه قضا در خصوص بررسی این موضوع نتیجه نهایی را به افکارعمومی اطلاع دهند و با متخلفان مطابق قانون برخورد کنند./

در این زمینه بیشتر بخوانید:

* شهردار و رئیس شورای قروه به شورای تأمین فراخوانده شدند

* ورود دستگاه قضایی به جریان شهرداری قروه/مدارک در دست بررسی است

کد خبر 23184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha