حمله پلیس به ساختمان استانی HDP در شرناخ

سرویس ترکیه - پلیس با حمله به ساختمان HDP در جزیر شرناخ بسیاری از اعضای این حزب را به اتهام دست داشتن در قتل یک عضو AKP بازداشت کرد.

به گزارش کردپرس، پلیس شرناخ با حمله به ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در جزیر شرناخ، همه چیز را به هم ریخت و بسیاری از اعضای این حزب را به اتهام دست داشتن در قتل یک عضو حزب عدالت و توسعه (AKP) بازداشت کرد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، پلیس شرناخ بامداد امروز با دستور دادستانی این شهر به ساختمان استانی HDP در جزیر حمله کرد و درهای ساختمان را با دیلم شکست. پس از آن نیروهای پلیس همه اشیاء داخل ساختمان را به بهانه بررسی به هم ریختند. پلیس تمام اشیای دیجیتال، نشریه ینی یاشام، و خوی بون، و کتاب ها و پوستر ها را به عنوان مدارک جرم ضبط کرد.

همزمان با حمله پلیس به ساختمان HDP در جزیر، به خانه تعداد زیادی از مردم و اعضای این حزب در شهرهای جزیر و سیلوپی حمله شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده سرحد کوچوک رئیس مشترک انجمن همبستگی و همیاری خانواده های جان باختگان گهواره تمدن (MEBYA-DER)، نعیم ایودی، آسیا ارسلان و مله قاسم ییگیت مدیران ارشد HDP در جزیر، و بسیاری از اعضای مردمی این حزب نیز بازداشت شده اند. بر اساس خبر منتشر شده در گازته دیوار، تا کنون 26 تن از شهروندان و اعضای HDP در این استان بازداشت شده اند.

همچنین وزارت کشور ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این افراد به دلیل اطلاعات به دست آمده از شاهدان، در حادثه قتل طاهر گوون برادر رئیس سابق AKP شاخه جزیر مظنون شناخته شده و بازداشت شده اند.

گفتنی است دو روز پیش سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در صحن علنی مجلس خطاب به نمایندگان HDP از شرناخ در جملاتی تهدید آمیز گفته بود که «به زودی به حساب شما خواهم رسید.»

همچنین یک هفته پیش از این شاخه مبارزه درون شهری حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای مسئولیت قتل طاهر گوون را بر عهده گرفته بود.

کد خبر 23101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha