استعفای وزیر خرانه داری ترکیه/بازگشت سایه داماد

سرویس ترکیه - کاهش خودسرانه نرخ بهره از سوی اردوغان و سقوط لیر، باعث استعفای الوان وزیر خرانه داری او شد؛ اردوغان دوست دامادش را جایگزین الوان کرد.

به گزارش کردپرس، لطفی الوان وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه، استعفا کرد و نورالدین نباتی معاون او و یکی از نزدیک ترین افراد به برات آلبایراک داماد اردوغان و وزیر اسبق دارایی، به جای او نشست.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت خبری دولتی «روزنامه رسمی»، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، امروز درخواست استعفای لطفی الوان را پذیرفت و نورالدین نباتی را به جای او منصوب کرد.

بر اساس اخبار غیر رسمی پشت پرده های ترکیه، الوان مدت ها است که از موضوع دخالت های خودسرانه اردوغان در امور بانک مرکزی و کاهش نرخ بهره ناراضی است. او پیش از این در آخرین سخنرانی خود از تورم موجود در ترکیه انتقاد کرده بود.

هفته گذشته اردوغان، در یک سخنرانی از شیوه تفکر «برخی از همکاران» خود درباره کاهش نرخ بهره انتقاد کرده و گفت: «برخی دوستان و همکاران ما به کاهش نرخ بهره انتقاد دارند و آب در آسیاب دشمن می ریزند. از همین جا اعلام می کنیم که به کاهش نرخ بهره ادامه خواهیم داد.» پس از این جمعیت حاضر در جلسه برای اردوغان کف زدند و او را مورد تشویق قرار دادند اما الوان نه تشویق کرد و نه واکنشی نشان داد.

برخی رسانه ها امروز با اشاره به جایگزینی نباتی، نزدیکترین دوست آلبایراک، به جای الوان، این موضوع را «بازگشت سایه وار داماد» به وزارت خانه دارایی توصیف کردند.

کد خبر 22529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha