به زودی از شر رژیم هیولا صفت خلاص خواهیم شد/مردم از رفتارهای شتاب زده بپرهیزند

سرویس ترکیه - مرال آکشنر و احمد داوود اوغلو از مردم خواستند تا در اعتراضات خود از رفتارهای شتاب زده بپرهیزند.

به گزارش کردپرس، مرال آکشنر رئیس حزب خوب و احمد داوود اوغلو رئیس حزب آینده ترکیه در یک کنفرانس خبری مشترک از مردم خواستند تا از رفتارهای هیجان زده بپرهیزند و اعتراضات خود را در چارچوب قانون اساسی سامان دهند.

بنا بر گزارش جمهوریت، در پی اعلام آغاز جنگ اقتصادی از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و سقوط ارزش پول ملی این شور، مردم بسیاری در دو روز کذشته با برگزاری اجتماعات از حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) ترکیه خواستند تا استعفا کند. در کنفرانس خبری مشترکی که به همین مناسبت از سوی دو رئیس حزب اپوزیسیون ترکیه برگزار می شد، احمد داوود اوغلو با اشاره به سخنان اردوغان گفت: «با توجه به سخنان رئیس جمهور، آغاز جنگ استقلال اقتصادی، زمانی ضروری است که دلایلی جدی برای آن وجود داشته باشد. آقای رئیس جمهور شما که تمامی اطلاعات سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در اختیارتان قرار دارد یک نگاهی به آن بیاندازید ببینید چه کسانی ترکیه را در وضعیت جنگ برای استقلال اقتصادی قرار داده اند؟ هر کسی که مقصر است حسابش را برسید. وضعیت ارزش لیر در دوران زمامداری یک حکومت مدعی ملی گرایی را ببینید. آنهایی که جیبشان پر از دلار است اکنون خوشحالند، نگرانی مال آنهایی است که پول جیبشان لیر است.»

داوود اوغلو افزود: «با این تفاسیر اگر جنگ اقتصادی ای ضروری باشد آن هم جنگ علیه سیاست های حکومت است. کشوری که با وجود بدهی 450 میلیارد دلاری ارز کافی هم ندارد، محتاج 70 سنت پول خواهد شد.»

داوود اوغلو از شهروندان معترض خواست تا از حرکات شتاب زده بپرهیزند و در چارچوب قانون اساسی اعتراض کنند.

مرال اکشنر نیز با بیان این که حکومت AKP به زودی با رأی مردم رفتنی است، گفت: «من تنها یک چیز را باید اضافه کنم و آن این است که اگر هدف از جنگ اقتصادی تهدید مردم برای پیروزی در انتخابات باشد، کسی که با ایجاد آشوب و هرج و مرج می خواهد در انتخابات پیروز شود، حق حکومت کردن ندارد و باید برود. کسانی که بر ما حکومت می کنند حواسشان را جمع کنند. ما به زودی از شر این رژیم هیولا صفت که به جهل خود می بالد خلاص خواهیم شد.»

آکشنر نیز از مردم خواست تا از اقدامات تحریک امیز و هیجان زده خودداری کنند و در چارچوب قانون اساسی رفتار کنند.

کد خبر 22041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha