پیگیری و ساماندهی چند مورد آسیب اجتماعی در قروه

سرویس کردستان- مسئول اورژانس اجتماعی قروه از پیگیری و ساماندهی چندین مورد آسیب اجتماعی در شهرستان مربوط به یک هفته اخیر گفت و بر تلاش برای کاهش این مشکلات تأکید کرد.

«هومن خالدیان» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس از پیگیری سه مورد آسیب اجتماعی در شهرستان قروه توسط اورژانس اجتماعی در یک هفته اخیر خبر داد و بیان کرد: یک مورد مربوط به پیدا کردن خانمی تقریباً 80 ساله بود که در منزلی با خانواده زندگی می کرد ولی به دلیل ضعف در عملکرد و حافظه به احتمال آلزایمر شب 23 آبان ساعت ۴ صبح از خانه بیرون می رود و به دلیل اینکه راه خانه را بلد نبود گم می شود.

او با بیان اینکه همان شب این پیرزن توسط نیروهای کلانتری 12 قروه پیدا می شود، افزود: صبح هنگام پس از اطلاع دادن به اورژانس اجتماعی با مصاحبه ای اختصاصی خانواده پیرزن پیدا و تحویل داده شد.

«خالدیان» همچنین از ساماندهی دو برابر 13 و 7 ساله در مراکز شبانه روزی استان گفت و تصریح کرد: پدر این دو کودک به دلیل اعتیاد در زندان بوده و مادرشان هم که سرپناهی برای زندگی نداشت قادر به نگهداری از دو فرزند خود نبود بنابراین با بررسی کارشناسی لازم کودکان در مراکز شبانه روزی استان اسکان داده شدند.

او با اشاره به پیگیری دو ساله برای مراقبت و نگهداری از این دو کودک و مادرشان، بیان کرد: کودکان این خانواده به دلیل مشکلاتی که داشتند مدت 2 سال ترک تحصیل کرده بود و تمام تلاش برای بازگرداندن آنان به مدرسه توسط اورژانس صورت گرفت.

«خالدیان» در ادامه سومین آسیب را مربوط به گزارش یک مورد همسرآزاری دانست و عنوان کرد: این مورد در یکی از روستاهای قروه اتفاق افتاد که خانمی 50 ساله دارای چند فرزند، به دلیل اعتیاد همسرش و نداشتن تعادل روحی و روانی مورد آزار و اذیت شدید قرار گرفته بود به طوری که حتی منجر به شکستگی دست ها، گونه و کبودی بدن شده بود.

به گفته او باتوجه به بحرانی بودن شرایط این مادر با هماهنگی دادستانی حکم پذیرش موقت برای او در مرکز خانه امن استان گرفته شد تا شرایط لازم برای دیگر اقدامات فراهم شود.

«خالدیان» بر آموزش و توجه به سالمندان و کودکان تأکید کرد و خواستار اطلاع رسانی به موقع توسط مردم به اورژانس اجتماعی شد و همچنین از گشت زنی روزانه فوریت های اجتماعی در سطح شهرستان به ویژه در سطح پارک سراب جهت کاهش بحران و ریشه یابی خودکشی های اخیر در این مکان گردشگری توسط نیروهای اورژانس اجتماعی خبر داد./

کد خبر 21385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha