سرنوشت تلخی که در  انتظار بارز کردستان است

سرویس کردستان- مجموعه تولیدی لاستیک بارز کردستان که زیر مجموعه هلدینگ بارز و از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به حساب می آید که از معدود کارخانه های فعال در استان کردستان است. متاسفانه در سال های اخیر دچار سوء مدیریت فزاینده شده و بر اساس اطلاعاتی که به دست این رسانه رسیده، در مسیر سقوط قرار گرفته است.

خبرگزاری کُرد پرس پیش در چندین گزارش وضعیت بغرنج این کارخانه را اطلاع رسانی کرد که در نتیجه آن شاهد برخی تحولات در حوزه معاونت های این کارخانه بودیم اما ظاهرا در روزهای اخیر باردیگر ورق برگشته است و وضعیت تولید و نحوه مدیریت این کارخانه همچنان در مسیری ناهموار به پیش می رود بر اساس گفته های آگاهان به موضوع بارز کردستان در حال تبدیل شدن به «ذوب آهنی دیگر در کردستان» است.

در این گزارش به برخی سوء مدیریت ها پرداخته می شود و در روزهای آینده برخی اطلاعات تکان دهنده دیگر از این کارخانه در این رسانه منتشر می شود.

نقش مدیریت و وجود یک مدیر دلسوز برای پیشبرد اهداف هر کارخانه تولیدی و هر سازمان دیگری بر کسی پوشیده نیست و این در حالی است که از بهمن ماه سال 1399 کارخانه لاسیتک بارز فاقد مدیر عامل و اعضای موثر هیات مدیره است و به طوری که اکنون این کارخانه علاوه بر اینکه مدیر عامل ندارد دو عضو هیات مدیره اش هم بازنشسته بوده و هیچ فعالیت موثری در این معدود واحد صنعتی استان ندارند.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی از حضور ۵۵ نفر کارمند کاملا غیر بومی در دفتر مرکزی بارز کردستان بدون هیچگونه فعالیت و تلاشی در راستای اهداف شرکت بارز کردستان است که این مورد می تواند از سوی دستگاه های ناظر، بازرس کل استان و .... به صورت جدی مورد تحقیق قرار گیرد.

از آن سو شاهد اختصاص پاداش های غیر قانونی و بدون ضابطه در چند ماه اخیر به تعدادی از نزدیکان قائم مقام شرکت هستیم. به طور مثال مهر ماه ۱۴۰۰مبلغی بالغ بر 346 میلیون تومان به کارمندان دفتر مرکزی و تعداد محدودی از کارمندان کارخانه به انتخاب قائم مقام هستیم و اینها در حالی است که بررسی های میدانی نشانگر عدم استقرار کامل قائم مقام این شرکت و برخی اعضای هیات مدیره در کارخانه است.

با توجه به فقر جدی صنعتی استان کردستان، کارخانه لاستیک بارز کردستان یکی از امیدهای مردم استان برای رونق و توسعه است و در حال حاضر با توجه به وضعیت فعلی مدیریتی این واحد صنعتی سرنوشت حدود 750 پرنسل این کارخانه در مخاطره جدی قرار گرفته است و به نظر می رسد تا بیش از این دیر نشده است باید دستگاه های مسئول ناظر به وضعیت این کارخانه به فوریت رسیدگی کنند.

گزارش های دیگری از سوء مدیریت ها و تخلف های آشکار دیگر در این کارخانه به زودی از سوی خبرگزاری کرد پرس منتشر خواهد شد.

کد خبر 21377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha