کردستان سوریه تنها نیست

سرویس سوریه - رئیس پارلمان کاتالونیا به رسمیت شناختن مدیریت خودگردان را نشانه احترام به کردستان سوریه برای حق تعیین سرنوشت خود دانست.

به گزارش کردپرس، لاورا بوراس رئیس پارلمان کاتالونیا تصمیم برای به رسمیت شناختن مدیریت خودگردان را احترام به آزادی کردستان سوریه برای حق تعیین سرنوشت خود دانست و گفت که مردم کردستان سوریه باید بدانند که تنها نیستند.

پارلمان کاتالونیا در 20 اکتبر گذشته مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه را به رسمیت شناخت و از تمام نهادها و سازمان‌های مدنی دعوت کرد که در بازسازی آن کمک کنند.

بوراس در گفتگویی در همین زمینه با خبرگزاری هاوار با اشاره به تصمیم به رسمیت شناخته شدن مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه توسط کاتالونیا گفت: «در کاتالونیا تصمیماتی که توجه اکثریت اعضای پارلمان کاتالونیا را به خود جلب کند، عملی می‌شوند. در جریان جنگ سوریه سازمان‌های کاتالونیایی تنها از آوارگان و پناهندگان جنگ زده حمایت می‌کردند. رای عمومی برای به رسمیت شناختن مدیریت خودگردان در نتیجه تلاش‌های چند ساله فعالان و پیشنهاد جامعه مدنی و سازمان‌هایی بود که از کردها حمایت می کنند.»

بوراس افزود: «ما امیدواریم که زنان و مردان در کردستان سوریه بدانند که تنها نیستند. آنها در جنگ علیه داعش و نابودی آنان در تمام کردستان سوریه پیشاهنگ و پیش‌قدم بودند. آنها به وعده‌ای که داده بودند عمل کردند. می‌خواهیم با این تصمیممان به آنها بگوییم که حامی پروژه دموکراتیک آنان و مردم فرودست هستیم. پیام ما پیام امید، به رسمیت شناختن و همبستگی است. ما می‌خواهیم که پروژه‌های مشترکی بین کاتالونیا و مدیریت خودگردان کُردی شکل بگیرد.»

او درباره ارتباطات دیپلماتیک بین کاتالونیا و مدیرت خودگردان گفت: «در مجموع ارتباطاتی بین برخی از سازمان‌های کاتالونیا و رهبری آن با کردستان سوریه وجود داشت. اما اکنون این ارتباطات پیشرفت کرده اند و وارد مرحله جدیدی شده اند. زیرا بعد از تصمیم به رسمیت شناختن مدیریت خودگردان این ارتباطات به شیوه‌ای رسمی در قالب سازمانی و نهادی ادامه پیدا کرده اند.»

رئیس پارلمان کاتالونیا درباره دلیل به رسمیت شناخته شناخته شدن مدیریت خودگردان از سوی کاتالونیا به عنوان اولین واحد سیاسی رسمی که آن را به رسمیت شناخته است، با بیان این که ارتباطات قوی بین کردها و کاتالونیا وجود دارد، گفت: «سازمان‌های کاتالونیایی و برخی از نمایندگان مجلس که مسئول این ابتکار عمل بودند، پیش از این درباره رهبری کردها تحقیق کرده بودند. زیرا این رهبری و سیستم مدیریت خودگردان بر روی موضوعاتی مانند زنان، پیشاهنگان، اکولوژی، و شهرداری‌ها تاکید دارد. کاتالونیا با کردها که می خواهند آینده خود را بر اساس دموکراسی بنا کنند احساس نزدیکی می کند.»

کد خبر 20923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha