حمله ترکیه به کردستان سوریه ناشی از احساس شکست در اقلیم کردستان است

سرویس ترکیه - مراد قاراییلان عملیات احتمالی ترکیه در شمال و شرق سوریه و استفاده از سلاح شیمیایی را ناشی از احساس شکست ترکیه در اقلیم کردستان دانست.

به گزارش کردپرس، مراد قاراییلان عضو شورای رهبری (PKK) و فرمانده قرارگاه مرکزی شاخه نظامی این حزب، عملیات احتمالی ترکیه در کردستان سوریه، و استفاده ارتش ترکیه از سلاح شیمیایی را ناشی از احساس شکست این کشور در اقلیم کردستان دانست.

به نوشته فرات، قاراییلان در سخنانی در تحیل عملیات احتمالی ترکیه در شمال و شرق سوریه، گفت: «با این که همه توجه ترکیه به اقلیم کردستان بود، به دلیل این که در اهداف خود شکست خورد، رو به کردستان سوریه آورد. حکومت ترکیه که درگیر بحران های اقتصادی و اجتماعی داخلی و بحران دیپلماتیک است، دیگر به پایان راه خود رسیده است. حالا که در تنگنا قرار گرفته می خواهد حملات جدیدی علیه کردستان سوریه آغاز کند.»

قاراییلان افزود: «اگر رزمندگان کرد کردستان سوریه، بر اساس تاکتیک های تجربه شده PKK مبارزه کنند، حتی اگر حکومت ترکیه دست به حمله نیز بزند، وضعیت عفرین، سرکانی، و گری سپی تکرار نخواهد شد. کافی است که نیروهای نظامی به صورت تیمی عمل کنند و مردم هم مهاجرت نکنند و با ماندن در شهرهایشان، از نیروهای کرد حمایت کنند و خود تبدیل به بخشی از این مقاومت شوند.»

قاراییلان استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی را امری غیر اخلاقی دانست و گفت: «چون ترکیه نمی تواند از روش های معمولی در جنگ پیروز شود از سلاح شیمیایی استفاده می کند.»

کد خبر 20185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha