فشار مهاجران به مرزهای اروپا گریزناپذیر است

سرویس ترکیه - اردوغان به طور غیرمستقیم اروپا را با موج جدید پناهجویان تهدید کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی درباره افغانستان، به طور غیرمستقیم کشورهای اروپایی را با موج جدیدی از پناهجویان تهدید کرد.

بنابر گزارش جمهوریت، اردوغان با شرکت آنلاین در اجلاس فوق العاده سران گروه G20 درباره افغانستان گفت: «برقراری ثبات و امنیت در داخل افغانستان و منطقه از جهت بین المللی بسیار مهم است. بنابراین من پیشنهاد شکل گیری یک کارگروه در گروه G20 را درباره افغانستان می دهم و به عنوان ترکیه نیز خواهان ریاست این کارگروه هستم.»

او باز هم با اشاره به موج جدید مهاجران غیر قانونی افغانستانی، به طور غیر مستقیم جامعه اروپا را با فرستادن مهاجران تهدید کرد و گفت: «جامعه بین المللی شانس این را که به مردم افغانستان پشت کرده و آنها را به حال خود رها کند ندارد. این که کشورهای اروپایی نیز از سوی مرزهای جنوبی و شرقی خود تحت فشار مهاجرت قرار گیرند گریزناپذیر است.»

در سال های گذشته اردوغان گاه کشورهای اروپایی را با باز کردن مرزها به روی پناهجویان تهدید کرده و تحت فشار قرار داده است. با توجه به اظهارات روز گذشته اردوغان درباره انتقام گرفتن از کردها در شمال شرق سوریه و هشدار ناظران مبنی بر احتمال یک حملۀ نظامی دیگر از سوی ترکیه به شمال سوریه، این تهدید را می توان در راستای ساکت کردن اروپا در خصوص یک حملۀ احتمالی ارزیابی کرد.

کد خبر 19020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha