انتصاب دریادار ایرانی اقدامی وحدت آفرین و هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب بود

سرویس کردستان – محسن فتحی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس صبح امروز در صحن مجلس نطقی را ایراد کرد و در آن تاکید کرد، انتصاب دریادار ایرانی اقدامی وحدت آفرین و هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب بود.

به گزارش کرد پرس، محسن فتحی در این نطق گفت: «با درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و با ادای احترام و سلام به ملت شریف ایران و به ویژه مردم مرزدار کردستان خاصتا‌ شریف‌ زادگان حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران و با سلام محضر همکاران گرامی.

در خصوص رویدادهای اخیر به کشورهای منطقه دلسوزانه و مشفقانه توصیه می کنیم که در دام رژیم صهیونیستی نیافتند، به آنان که به ظن خود می توانند با همکاری با این رژیم نامشروع به غرور ملی و تمامیت ارضی ایران خلل و خدشه ای وارد کنند عرض می کنم که نظام اسلامی چهل سال قبل سابقه نابودی نظام سلطانی را در کارنامه دارد، خرده سلطان های نو پدید و متوهم ما را وادار به عکس العمل نکنند!

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگاه توست، عرض خود میبری و زحمت ما میداری.

از اقدام وحدت آفرین و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب آغاز می‌کنم که با انتصاب یک کردستانی نجیب زادە و یک ایرانی اصیل دریادار شهرام ایرانی، به فرماندهی نیروی دریایی ارتش ایران، موجب امیدآفرینی و تقویت روحیه ملی ایرانیان، به ویژه در کردستان شده‌اند، به نمایندگی از مردم شریف کردستان، این تصمیم شجاعانه رهبری انقلاب را می‌ستاییم و سپاس می‌گوییم. کردها همواره مرز دار چهارگوشه ایران زمین و حافظ تمامیت ارضی کشور بوده‌اند.

تاریخ را بنگرید ... اقدام رهبری، الگویی برای دولت، نهادهای اجرایی و حکومتی، برای استفاده از نخبگان، بدون توجه خاستگاه قومی و مذهبی آنان باشد.

مراکز درمانی و بیمارستان های شهرستان های دیواندره و کامیاران فاقد تجهیزات پزشکی اولیه در زمینه درمان ویروس منحوس کرونا هستند به وزیر بهداشت در خصوص تجهیز کردن هر چه سریعتر این مراکز تذکر می دهم و نسبت به ساخت و تکمیل بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران اقدام عاجل کنند.

مشخصا از وزارت علوم می‌خواهم نسبت به توسعه تحصیلات تکمیلی رشته‌ زبان و ادبيات کردی در دانشگاه کردستان اقدام کند و آموزش و پرورش نیز بر اساس نص صریح قانون اساسی زبان کردی را در مدارس تدریس کند. در این زمينه مردم کرد و کردستان پاس‌کاری بروکراتیک اداری و بهانه‌‌گیری را نمی‌پذیرند. عدم تحقق این خواسته مخالفت با تاکید صریح مقام رهبری است که فرمودند «زبان کردی ثروت ملی است». مملکت برای ثروت ملی مانند آب و نفت و گاز و منابع ملی طبیعی و انسانی چه اقدامی کرده، برای زبان کردی هم چنین اقدامی لازم است.

این اقدام نفوذ تمدنی ایران را در منطقه در حوزه‌های علمی، فرهنگی، گردشگری و حتی اقتصادی افرایش می‌دهد و اما مسئله بحران های تنش زای محیط زیستی که علاوه بر وجود قوانین و تبارشناسی موضوع، نوع بحران مدیریت را در این سرزمین به جای رهیافت به اگر و امایی بی پایان رهانیده است، بحران هایی چون عدم مدیریت منابع آب و سرزمین و آتش سوزی هایی که سراسر ایران و خاصتا زاگرس را دربرگرفته، فرزندان این دیار را بی پاسخ به چرایی عمق بحران، به جنگیدن برای مانایی و بقا برده است و چه جان هایی که در این چند سال قربانی کم کاری‌ها و عدم در اختیار گذاشتن امکاناتی که حق مردمان و مدافعان عرصه های طبیعی مان است شده است.

صداهای دیگری که باید شنیده شود، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی ادارات و سازمان ها خاصتا کادر زحمت کش درمان، لایحه رتبه بندی معلمان، همسان سازی مستمری بازنشستگان لشگری کشوری و تامین اجتماعی، احقاق حقوق کارگزاران مخابرات روستایی، توجه ویژە به کشاورزی و کشاورزان زحمت کش که در این سال های خشکسالی، متحمل رنج و مشقت فراوان گشته اند، که بخشی از روزهای سخت تامین معیشت ایرانیان را شامل می شود، گرانی لجام گسیخته، زندگی را برای مردم دشوار کرده است. لذا باید زمینه حقیقی مشارکت مردم در حلقه تنگ مدیریتی کشور تقویت و امکانات و سرمایه‌ عمومی بیشتری به مردم که صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند واگذار شود».

کد خبر 18367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha