نمایشگاه عکس عاشورایی در قروه دایر شد/تأکید بر انتشار کتابچه اشعار

سرویس کردستان- همزمان با برگزاری چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه، نمایشگاه عکس عاشورایی با حضور 14 عکاس از شهرستان دایر شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، صبح امروز چهارشنبه به مناسبت برگزاری چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه، نمایشگاه عکس عاشورایی در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی برپا شد.

به گفته رئیس ارشاد قروه در شهرستان 37 عکاس فعالیت دارند که پس از اعلام فراخوان ین نمایشگاه در تواسط شهریور ماه 14 عکاس برای نمایشگاه شرکت کرده و آثار خود را عرضه داشتند.

«محمدعلی مؤمنی» مدت زمان این نمایشگاه را از هفتم تا چهاردهم مهرماه واقع در مگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی قروه دانست.

انتشار کتابچه شعر عاشورایی

دبیر چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه هم در جریان افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه در این دوره بر جدی گرفتن کنگره تأکید شد، گفت: کنگره های ملی غالباً در مراکز استان ها برگزار می شود و این برای شهرستان قروه که میزبان این کنگره در این سال ها بوده باعث افتخار است.

«حجت الاسلام عابدین رستمی» از مکاتبات با وزیر ارشاد و معاون پارلمانی وزیر در راستای حضور در کنگره و پوشش مسایل مالی آن خبر داد و افزود: یکی از مسایل مهم در کنگره این است که بتوانیم یک بعد ملی و کشوری به طور اساسی به کنگره بدهیم و در این زمینه نیازمند همکاری رسانه ای هستیم.

به گفته او باید برای ماندگار شدن این کنگره اشعاری که شرکت داده شده اند به اسم قروه در قالب کتابچه منتشر شوند و این کتابچه برندی برای شهرستان به حساب بیاید.

«رستمی» انتقادی هم داشت از اداره کل ارشاد استان و تصریح کرد: در این چند سال مسئولان ارشاد استان در توجه به برنامه های مختلف برای اعتبارات عدالت لازم را در نظر نگرفته اند به عنوان نمونه میزان اعتبار کنگره شعر عاشورایی را مقایسه کنید با کنگره مشاهیر کُرد و یا تئاتر خیابانی مریوان و همه این ها به خوبی نشان می دهد در تعیین اعتبارات توجه لازم نشده است.

او اعتبار در نظر گرفته شده برای کنگره شعر عاشورایی را ده میلیون تومان دانست و گفت: این مبلغ کافی نیست و لذا از طریق وزارت ارشاد و رئیس سازمان برنامه بودجه برای افزایش اعتبار در این زمینه ورود کرده ایم.

«رستمی» سپس به برگزاری نمایشگاه شعر عاشورایی هم اشاره کرد و یادآور شد که باید همه هنرمندان شهرستان در تمامی عرصه ها را موردتوجه قرار داده و برای رشد آنان کار کنیم./

کد خبر 18109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha