کشاورزی کرمانشاه حمایت های جدی تری نیاز دارد

سرویس کرمانشاه _ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی خواستار پیگیری و رفع هرچه سریعتر مشکلات حوزه کشاورزی و دامپروری استان شد.

به گزارش کردپرس؛ محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس در این دیدار از کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری کشور یاد کرد و افزود: این استان ظرفیت های بسیاری در حوزه کشاورزی دارد و در زمینه تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله نخود در کشور سرآمد است.

وی افزود: متاسفانه با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان در کرمانشاه؛ کشاورزان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که از جمله آن می توان به مشکلات تامین کود فصل کشت و قیمت پایین خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم و چغندر اشاره کرد.

رشیدی ادامه داد: خشکسالی های چند سال اخیر هم مشکلات بیشتری برای کشاورزان استان ایجاد کرده و نیاز است که حمایت های بیشتری از آنها صورت گیرد.

رشیدی افزود: دامداران استان نیز با مشکلاتی از جمله کمبود نهاده های دامی مواجهند و امیدواریم تامین و توزیع مناسب نهاده ها با سرعت بیشتری پیگیری شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در این دیدار بر لزوم توسعه شهرک های گلخانه ای در استان تاکید کرد و افزود: ظرفیت های خوبی در این زمینه در استان وجود دارد و امیدواریم با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی شاهد افزایش چندبرابری کشت های گلخانه ای در استان باشیم.

وی با تاکید دوباره بر لزوم حمایت از کشاورزان و دامداران استان، خواستار امهال تسهیلات کشاورزی برای این قشر شد.

کد خبر 17386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha