دادستانی ادیرنه درباره 45 پناهجویی که به آب انداخته شدند تحقیق می کند

سرویس ترکیه - به درخواست فرمانداری ادیرنه تحقیقات درباره به آب انداخته شدن 45 پناهجوی سوری و افغانستانی آغاز شد.

به گزارش کردپرس، پس از درخواست فرمانداری ادیرنه درباره ادعاهای تعدادی از پناهجویان مبنی بر به آب انداخته شدن 45 تن از آنها توسط نیروهای نظامی، دادستانی عمومی این شهر تحقیق درباره این موضوع را آغاز کرد.

بر اساس خبر MA، دادستانی عمومی ادیرنه تحقیق درباره 45 تن از پناهجویانی را آغاز کرد که پس از استرداد به ترکیه از سوی یونان، به دستور فرمانده ژاندارمری ادیرنه به رودخانه مریچ انداخته شد بودند.

پس از درخواست فرمانداری ادیرنه برای دیدار با پناهجویانی که توانسته بودند خود را از آب نجات دهند، دو تن از وکلای عضو انجمن حقوق دانان آزادی (ÖHD) شاخه استانبول، یکی از وکلای انجمن حقوق بشر (İHD)، به همراه دو تن از پناهجویانی که به آب انداخته شده بودند، و پدری که فرزند پناهجویش ناپدید شده بود، در 10 سپتامبر به ادیرنه سفر کردند.

ودات چاغیرتکین عضو ÖHD گفت که «به دلیل انجام تحقیقات، جلسه با فرماندار به تعویق افتاده است؛ اما دو پناهجوی نجات یافته که به دادگستری شکایت کرده بودند، شهادت خود را درباره ماجرا ارائه دادند. آنها همچنین برای انجام تحقیقات دقیق تر به محل حادثه خواهند رفت.»

به دلیل شرایط قانونی، وکلای ÖHD همچنین از فرمانداری خواستند تا دستور جستجوی رودخانه برای یافتن اجساد را صادر کند.

لازم به ذکر است که پناهجویان نجات یافته که اتفاقی شنا بلد بودند، اعلام کردند که پناهجویان به آب انداخته شده ملیت سوری و افغانستانی داشته اند.

کد خبر 16991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha