شورای قروه در انتخاب شهردار «آشنابازی» را کنار بگذارند

سرویس کردستان- امام جمعه قروه در خصوص انتخاب شهردار به شورای شهر هشدار داد و گفت که اعضای شورا از آشنابازی دست بردارند و زیر فشار گزینه های تحمیلی نروند.

«حجت الاسلام عابدین رستمی» در جریان مسئله انتخاب شهردار قروه با اشاره به مشکلات پیش آمده در دوره های قبل، در گفت و گو با خبرنگار کردپرس خطاب به شورای شهر برای یک انتخاب درست و کارآمد هشدار داد.

او با بیان اینکه شورای شهر باید در انتخاب شهردار درست عمل کنند، اظهار داشت: هیچ دوره ای به اندازه این دوره شورا زیر ذره بین نبوده بنابراین اعضای شورا حق ندارند فشاری را از کسی قبول کنند.

به گفته «رستمی» اگر شورا گزینه ای سفارشی را بپذیرند بعدها دیگر در برابر کمکاری آن گزینه، خود را پاسخ گو نمی دانند و برای اینکه اشتباهات خود را به دیگران محول کرده و آدرس غلط هم بدهند امکان دارد از این گزینه های سفارشی هم استقال کنند.

او با تأکید بر اینکه اعضای شورا باید بدانند هیچ توجیهی قابل قبول نیست و مسئول مستقیم برای انتخاب شهردار خودشان هستند، افزود: باید برای انتخاب شهردار آشنابازی کنار گذاشته شود و کسی انتخاب گردد که نه پشت به قانون کند و بیت المال را به غارت ببرد و نه کسی باشد که به نام قانون کار مردم را زمین بگذارد.

«رستمی» با اشاره به اینکه مشکلات اساسی در شهر وجود دارد، گفت که مردم گرفتارند و یکی از دستگاه های پرشکایت شهرداری است و باید مدیریت شود و در این زمینه نباید مسئولان بالادستی بی تفاوت باشند، آنان هم مسئولند و باید نظارت داشته باشند.

او خواستار رسیدگی شهرداری به مطالبات مردمی به ویژه در شهرک های اقماری شد و بیان کرد که آن چیزی که حقوق شهروندی است باید در این شهرک ها انجام شود.

«رستمی» سپس به وجود اختلاف سلیقه و نظر در میان اعضای شورا پرداخت. «شورای شهر نباید به هیچ وجه اجازه دهند که اختلاف سلیقه ها به کف جامعه و فضای مجازی کشیده شود و یکی از اشکالات شورای شهر قبلی اختلافات درونی شورا بود که به فضای مجازی و جامعه کشیده شد و به جای اینکه کارهای مردم را پیگیری کنند درگیر همدیگر می شدند.»

او همچنین از شورای شهر خواست که با خبرنگاران تعامل داشته باشند و شفافیت سازی را با حضور خبرنگاران معنا بخشند. «شورای شهر باید از حضور خبرنگاران استقبال کنند چرا که خبرنگاران می توانند کمک کار شورا باشند، خدمات و کارها را در جامعه ضریب دهند.»

امام جمعه قروه همچنین به آسیب های پاسخ گو نبودن در برابر خبرنگاران اشاره کرد. «اگر خبرنگاران احساس کنند شورای شهر در جوابگویی طفره می رود قضیه برعکس خواهد شد و در حوزه اطلاع رسانی مشکل پیش می آید به همین جهت شورای شهر همیشه از حضور خبرنگاران استقبال کند.»

مطابق سخنان «حجت الاسلام رستمی» شورای شهر یک مجموعه واحد است مثل اندام های یک بدن هرکدام از اعضا زده شود به پای همه نوشته می شود در دوره قبل کسی از اعضای شورا به هر دلیلی جدا شد و این به اسم کل شورای شهر قبلی نوشته شد نه اینکه به پای شخص، اگر اعضای شورا پشتیبانی از همدیگر را رها کنند به همه آسیب خواهد زد.

او شورای شهر را منشأ اتحاد در میان مردم دانست. «یکی از وظایف اصلی شورای شهر این است که با تمامی اقشار جامعه تعامل داشته باشند و برایشان تفاوتی میان ترک و کرد و شیعه و سنی نباشد.»

اهل برنامه بودن شورای شهر دیگر موردی بود که امام جمعه قروه به آن اشاره کرد. «یکی از مسایلی که شورای شهر باید مدنظر قرار دهد داشتن برنامه های تخصصی و قابل اجرا برای شهردار است و حتی باید از شهردار مطالبه کنند که چرا برنامه ای به مرحله اجرا نرسید.»

«حجت الاسلام عابدین رستمی» اقدام به عمل شورای شهر را بسیار مهم خواند و گفت که مهمترین انتظار مردم از شورای شهر این است که در تمامی حوزه ها اعم از فرهنگی و عمرانی و ... حساس باشند و کار کنند.

او دیگر وظیفه مهم شورای شهر را نظارت بر شهرداری دانست و تأکید کرد که باید اعضای شورا نظارت بر شهرداری را در دستور کار خود قرار دهند و کارهایی که انجام می شود را رصد کنند و حتی در مجموعه شهرداری حضور یابند و با هرگونه سهل انگاری در رسیدگی به کار مردم برخورد شود.

«رستمی» بار دیگر دخالت در انتخاب شهردار را نادرست خواند و صراحتاً اعلام کرد که هرگونه شایعه ای در خصوص عزل و نصب ها از سوی امام جمعه شنیده شد کذب بوده و توجهی نشود./

کد خبر 15551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha