خواب های خانقین به چاپ دوم رسید

سرویس کرمانشاه _ مجموعه شعر «خواب های خانقین» اثردکتر جلیل آهنگرنژاد به اهتمام انتشارات دیباچه کرمانشاه به چاپ دوم رسید.

آهنگرنژاد در گفتگو با کردپرس ضمن بیان خبر انتشار کتابش، افزود: اولین شعرهای این کتاب در سالهای آغازین دهه 90 شمسی شکل گرفتند و تا سال 1395 این مجموعه تکمیل شد. چاپ اول این کتاب در سال 1396 خورشیدی منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت.

قالب اشعار خواب های خانقین، آزاد فارسی است. نگاه غالب بر ذهنیت کتاب، بیش از هرچیز «تاریخی،اسطوره‌ای» است و به گونه ای در لایه های معنایی آن می توان به روایت رنج های تاریخی دل سپرد. استاد منصور یاقوتی در یادداشتی درباره این کتاب نوشته است:« مجموعه شعر«خواب‌های خانقین» یک تجربه موفق سوررئالیستی در نگاه تاریخ، هویت، عشق به سرزمین و زادگاه، دغدغه عظمت ها و شکوه‌های بر باد رفته و غبار و بوی سوخته سقوط که در تصاویر سوررئالیستی بازتاب یافته است.»

مازیار نظربیگی منتقد ادبی نیز در باره خواب های خانقین می نویسد: « این مجموعه شعر در حقیقت یک شعر بلند است که تکه تکه شده و وجود تمام این تکه ها مانند جورچین برای ارتباط برقرار کردن با این مجموعه شعر لازم است. گویی یک ملودرام بلند بوده که به صورت متواتر و متناوب به سراغ شاعر آمده و او هر بار تکه ای از آن را نگاشته است. هر شعر با اینکه می تواند مستقل باشد اما ارتباط بین آنها بدیهی است، کلماتی مشترک، زبانی مشترک، بافتاری مشترک و از همه مهمتر محتوایی هم سو که تاریخ و فرهنگ پیرامونی شاعر را در بر گرفته که می توان در یک جمله و خلاصه وار گفت: خواب های خانقین یک مجموعه شعر کُردی به زبان فارسی است!.»

علاقمندان می توانند این کتاب را از انتشارات دیباچه و سایر کتابفروشی های معتبر به صورت مستقیم و مجازی تهیه نمایند.

کد خبر 14785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha