شهرداری های استانبول و آنکارا نیز در تیررس سیاست تعیین سرپرست هستند

سرویس ترکیه - گونای گوبیلای، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به تظاهرات مردمی در اعتراض به برکناری سه شهردار کرد عنوان کرد: شهرداری های استانبول و آنکارا نیز در تیررس سیاست تعیین سرپرست هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ینی یاشام، گونای گوبیلای، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به تظاهرات مردمی در اعتراض به برکناری سه شهردار کرد عنوان کرد: هر کس به خوبی می داند که این یک کودتا از سوی کاخ ریاست جمهوری ترکیه است. به غیر از حزب عدالت و توسعه (AKP)، حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) و دوغو پرینجک، رئیس حزب وطن ترکیه همه احزاب و حرکت های سیاسی این کودتا را محکوم کرده اند. مردم ترکیه نیز علیه کودتای 19 آگوست رفتار دموکراتیک بسیار مهمی را اتخاذ کردند. HDP را تنها نگذاشتند. از اولین روز کودتا مقاومت ها صورت گرفته است. بلوک اقتدار سیاسی شکست انتخابات 31 مارس را نتوانسته است هضم کند. با حمله به اراده مردم کرد انتقام شکست خود را گرفته اند. تلاش می شود تا امید صلح، آزادی و دموکراسی مردم ترکیه را از میان بردارند. این اقتدار سیاسی همانگونه که در 23 ژوئن در انتخابات استانبول نیز دیده شد یک اقتدار سیاسی است که به بحران مشروعیت دچار شده است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: این سیاست تعیین سرپرست برای شهرداری ها نه تنها مناطق کردنشین بلکه غرب ترکیه را به صورت مستقیم تهدید می کند. اگر این تهدید در زمان خود از میان برداشته نشود سیاست سرپرست ها به استانبول و آنکارا نیز کشیده خواهد شد. ولی این بار سیاست های سرپرست به دیوار دموکراسی برخورد کرده است، کسانی که در سال 2016 میلادی در برابر سیاست های سرپرست بر شهرداری های کردنشین سکوت کرده بودند این بار به دروغ های سلیمان سویلو (وزیر کشور ترکیه) باور نکردند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha