حمله ترک های نژادپرست به کارگران کُرد  در آنتالیا و انتقال کارگران به محل امن

سرویس ترکیه - گروهی از ترک های نژادپرست با حمله به چادرهای کارگران فصلی کرد آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و با تهدید به سوزاندن، از روستا بیرون کردند.

به گزارش کردپرس، گروهی از ملی گرایان افراطی ترک شب گذشته با حمله به چادرهای کارگران فصلی کُرد در المالی آنتالیا، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و مجروح کرده اند. همچنین حمله کننده ها کارگران را تهدید کرده اند که در صورت عدم خروج از روستا سوزانده خواهند شد.

ثروت کورغا یکی از کارگران فصلی کرد شاغل در روستای یایرالار المالی در گفتگو با خبرنگار بین النهرین گفت که از دو روز گذشته مورد حمله های گاه و بیگاه گروهی از افراد نژادپرست قرار گرفته اند. او گفت که نیمه شب گذشته در ساعت 24 گروهی از افراد نژادپرست نزدیک به 300 نفر، به چادرهای کارگران فصلی کرد حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند که در نتیجه این ضرب و شتم عده ای از کارگران مجروح شده اند. بینی و دنده های چند نفر از آنها شکسته است. حمله کنندگان فریاد زده اند که شما کرد هستید، باید خاک ما را ترک کنید.

ثروت گفت: «شب گذشته در حالی که افراد نژاد پرست به ما حمله کرده بودند و خانواده ما را مورد ضرب و شتم قرار می دادند، افراد ژاندارمری به محل حادثه آمده و به خانواده من گفتند که ما از دستمان کاری ساخته نیست، شما برای امنیت خودتان از اینجا بروید.»

حمله کننده ها فریاد می زدند: «شما کردهستید. ما اینجا کرد نمی خواهیم. تا فردا عصر وقت دارید که از اینجا بروید وگرنه شما و خانواده تان را با هم می سوزانیم.»

مصطفی کورغا، از اعضای یکی از خانواده های کارگران فصلی که خود ساکن ازمیر است، در گفتگو با خبرنگارها گفت: «ویدئویی از این حمله در رسانه های مجازی منتشر شده است که متعلق به امروز (یک شنبه) است. خانواده من تحت نظارت نیروهای ژاندارمری از روستا خارج شده اند. آنها در حال رفتن به خانه اقوام ما در آنتالیا هستند. 16 نفر از اعضای خانواده من از جمله کودکان، برای کارگری به المالی رفته بودند. من همچنان نگران امنیت آنها هستم.»

کمال بلبل نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از آنتالیا، با انتشار اطلاعیه ای در صفحه مجازی خود نوشت: «در نتیجه گفتگوهای طولانی با فرمانداری المالی و مقامات روستا، کارگران کرد به جایی امن منتقل شده اند و برای امشب خطر امنیتی آنها را تهدید نمی کند. ما مذاکرات لازم را انجام خواهیم داد.»

کد خبر 14542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha