با رای دادگاه صلاح الدین دمیرتاش در زندان می ماند

سرویس ترکیه - در پی رسیدگی دو روزه به یکی دیگر از پرونده های صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) قاضی پرونده حکم بر تداوم زندان دمیرتاش صادر کرده و جلسه آینده رسیدگی به این پرونده را 2 و 3 سپتامبر 2019 میلادی اعلام کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه بیرگون، در پی رسیدگی دو روزه به یکی دیگر از پرونده های صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با اتهام "اداره گروه های تروریستی"، "تبلیغ گروه های تروریستی"، "تحریک علنی مردم به کینه و دشمنی"، "تحریک مردم به عدم رعایت قوانین کشور"، "تحریک برای ارتکاب جرم"، "حمایت از جرم و مجرم" توسط شعبه 19. دادگاه جزایی آنکارا، قاضی پرونده با صدور حکم تداوم زندان دمیرتاش رسیدگی به این پرونده را به تاریخ 2 و 3 سپتامبر 2019 میلادی موکول کرده است.

این دادگاه که در سالن اجتماعات زندان سینجان آنکارا برگزار شده بود، بدون حضور فیزیکی دمیرتاش و با حضور جمعی از وکلای وی و نمایندگان پارلمان برگزار شده و دمیرتاش از طریق ویدئو کنفرانس از زندان ادیرنه به قرائت دفاعیات خود در این دادگاه پرداخت.

وکلای دمیرتاش در این جلسه با بیان این که اتهامات وارد شده به صلاح الدین دمیرتاش دلایل مستحکمی نداشته و همچنین اتهامات وارد شده جزء جرایم طبقه بندی شده قانون جزایی ترکیه که برای آنان رسیدگی به پرونده متهم را منوط به زندانی بود وی می کند؛ نبوده و علاوه بر این دادستانی که پرونده را تشکیل داده است خود اکنون در زندان به سر می برد خواستار آزادی مشروط دمیرتاش و رسیدگی به این پرونده در شرایط تأمین آزادی وی شده بودند که این خواسته مورد قبول قاضی پرونده قرار نگرفته است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 124149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha