چهارمین جشنواره ملی گیلاس اشنویه افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- چهارمین جشنواره ملی گیلاس در شهر اشنویه، پایتخت گیلاس ایران، عصر روز گذشته با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی آغاز به کار کرد.

به گزارش کردپرس، فرماندار اشنویه در این مراسم گفت: این شهرستان بهترین و بیشترین تولید گیلاس را در غرب کشور به خود اختصاص داده است و به پایتخت گیلاس کشور معروف است.

اسعد خضری افزود: اشنویه دارای بیش از ۸۰ کیلومتر مرز مشترک با ۲ کشور عراق و ترکیه است و همه ساله گردشگران بسیاری برای گردش و خرید یاقوت های قرمز به اشنویه سفر می کنند.

وی در خصوص اهداف جشنواره ملی گیلاس اشنویه گفت: شناساندن ظرفیت های اشنویه که از امنیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است، به صورت عام و شناساندن محصولات باغی این منطقه از جمله گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

فرماندار اشنویه اضافه کرد: این شهرستان ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد و برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند نقش مهمی در حضور گردشگران و جذب سرمایه گذاران حوزه کشاورزی به ویژه باغداری داشته باشد.

وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره ۴۰ غرفه از صنایع دستی، محصول گیلاس منطقه، محصولات باغی، زراعی، گل، شرکت های گردشگری و سیاه چادرهای عشایر نیز دایر شده است.

به گزارس کردپرس، چهارمین جشنواره ملی گیلاس شامگاه روز گذشته، با حضور علاقه مندانی از سراسر کشور در شهرستان اشنویه به مدت سه روز آغاز به کار کرد.

در اشنویه در مجموع ۲۹۳ هکتار سطح زیر کشت باغ های گیلاس وجود دارد که از این میزان ۱۴۸ هکتار از این میزان بارور است و به طور متوسط از هر هکتار حدود هشت تن محصول گیلاس برداشت می شود.

کد خبر 123337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha