حکومت اردوغان میلیون ها لیره صرف محافظت از نهاد ریاست جمهوری می کند

سرویس ترکیه - بر اساس یک گزارش هزینه گارد حفاظت ریاست جمهوری ترکیه 5 برابر بودجه مبارزه با مواد مخدر در ترکیه است.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش مالی اداره امنیت ترکیه (EGM) در چهار ماه اول سال جاری 104 میلیون و 251 هزار لیره صرف حفاظت از نهاد ریاست جمهوری شده است.

روزنامه جمهوریت با انتشار گزارشی نوشت که بودجه حفاظت از نهاد ریاست جمهوری از بودجه ای که صرف مبارزه با مواد مخدر می شود پیشی گرفته است. همچنین این بودجه از بودجه بسیاری از سازمان ها مانند سازمان اطلاعات ملی ترکیه، دایره مبارزه با جرایم اینترنتی و ... نیز بیشتر شده است.

بر اساس گزارش اسماعیل آری از روزنامه بیرگون در حالی که در ماه های ابتدایی سال جاری به دلیل افشاگری های صدات پکر درباره قاچاق مواد مخدر در ترکیه، موضوع مبارزه با سازمان های قاچاق مواد مخدر دوباره بر سر زبان ها افتاده است، هزینه این مبارزه همچنان چیزی در حدود کمتر از یک پنجم هزینه ای است که در همین زمان صرف حراست نهاد ریاست جمهوری شده است، یعنی 19 میلیون و 719 هزار لیره.

هزینه سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در چهار ماهه نخست سال جاری در حدود 43 میلیون لیره شده است.

بر اساس گزارش مالی اداره امنیت ترکیه هزینه گارد حفاظت نهاد ریاست جمهوری در سال 2020 در حدود 263 میلیون و 627 هزار لیره برآورد شده است. این در حالی است که هزینه خرید یک آپارتمان معمولی در آنکارا پایتخت ترکیه چیزی در حدود 250 تا 300 هزار لیره است.

کد خبر 11419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha