استقرار 900 نیروی راهداری در مناطق کوهستانی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در طرح زمستانی امسال، ۹۰۰ نیروی راهداری در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه های استان مستقر خواهند شد.

ارسلان شکری در گفت و گو با کردپرس اظهار داشت: امسال ۵ هزار تن نمک و ۳۵ هزار تن شن برای انجام عملیات برف روبی در استان ذخیره سازی شده است.

او با اشاره به حضور فعال اکیپ های راهداری در کنار سایر نیروهای امدادی و پلیس راه در جاده‌ها تاکید کرد: این اداره کل برای خدمات‌رسانی به رانندگان و مسافران در ایام زمستان ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین را در محورهای مواصلاتی مستقر خواهد کرد.

شکری با اشاره به آمادگی سامانه ۱۳۳ ، سامانه هوشمند نظارت و کنترل راه‌ها برای کمک به اجرای طرح زمستانی گفت: مسافران باتوجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل ونقل جاده ای استان تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

کاهش تردد ۲۳ درصدی بین استانی با اجرای محدودیت‌های کرونا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی همچنین از کاهش تردد ۲۳ درصدی بین استانی با اجرای محدودیت‌های کرونا خبر داد و افزود: از ابتدای هفته و همزمان با آغاز محدویدت های شدید کرونایی در استان ترددهای جاده ای در مبادی ورودی و خروجی استان در مقایسه با روزهای گذشته بیش از 23 درصد کاهش داشته بطوریکه در سه روز ابتدایی اجرای طرح 348 هزار تردد در این مبادی ثبت شده است.

او ادامه داد: بیشترین کاهش تردد در مبادی ورودی و خروجی آذربایجان غربی با توجه به اعمال محدودیت های ترافیکی، به وسایل نقلیه سواری اختصاص دارد و وسایل نقلیه عمومی باری و مسافری در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

شکری تصریح کرد: بیشترین تردد در این ایام در محورهای ارومیه – مهاباد، ارومیه – سلماس و ارومیه – سرو ثبت شده است که ساعات اوج تردد مربوط به بازه زمانی 17 الی 18 را شامل می شود.

کد خبر 1139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha