جوابیه شرکت آغری بار پیرانشهر در واکنش به اظهارات استاندار آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رئیس هیئت مدیره شرکت آغری بار پیرانشهر در واکنش به اظهارت اخیر استاندارآذربایجان غربی در خصوص فعالیت این شرکت در مرز تمرچین جوابیه ایی در اختیاری خبرگزاری کردپرس قرار داد و عنوان کرد: استاندار آذربایجان غربی در اظهارات اخیر خود در خصوص فعالیت شرکت آغری بار ادعا کردند که این شرکت ماهیانه صدها میلیارد درآمد دارد در حالیکه بر اساس اسناد موجود این ادعا با واقعیت موجود فاصله دارد.

به گزارش کردپرس، هفتم خرداد ماه استاندار آذربایجان‌غربی در نشست وزیر صمت با مرزنشینان با اشاره به فعالیت یک شرکت در پایانه مرزی پیرانشهر اظهار کرد؛ گمرک حضور یک شرکت با درآمد میلیاردی و قاچاق را در مرز تمرچین تمدید کرد

اکنون رئیس هیئت مدیره شرکت آغری بار پیرانشهر در واکنش به اظهارت اخیر استاندارآذربایجان غربی جوابیه ایی آماده کرده که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری کردپرس قرار گرفته است.

در متن کامل این جوابیه آمده است؛ احتراما مستحضر هستید جناب آقای مهندس کمال حسین پور بلافاصله پس از شروع فعالیت نمایندگی در مجلس شورای اسلامی تمام تمرکز و تلاشی را که می بایست در جهت رفع محرومیت ، حل مشکلات عدیده و پیشرفت و آبادانی شهرستان صرف می شد به تهدید و نابودی شرکت آغری بار در مرز تمرچین معطوف داشتن . گویی که تنها مشکل حل نشده این شهرستان وجود شرکت آغری بار در مرز تمرچین است و اگر این شرکت نبود شهرستان پیرانشهر همان مدینه فاضله ای می شد که همگان آرزوی آن را دارند .

جناب آقای استاندار متاسفانه اخیراً جنابعالی نیز تکرار همین اتهامات را در پیش گرفته اید و از طریق موقعیت و مسندی که از طرف مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به امانت به شما عزیزان سپرده شده است هرنوع اتهام خلاف واقعیتی را متوجه شرکت اغری بار می نمایید .

نماینده محترم بارها و حتی در صحن علنی مجلس و جنابعالی نیز اخیرا در جلسه مورخ ٧ خرداد ماه سال جاری، روز جمعه در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان پیرانشهر در حضور وزیر محترم صمت با تکرار و تائید بدون کم و کاست ادعاهای جناب آقای حسین پور ، اظهار داشتید که شرکتی بدون هیچ سرمایه گذاری و زیر ساختی ( حتی نبود سرویس های بهداشتی ) و صرفاً با دو عدد کانکس در مرز تمرچین مستقر شده ماهیانه صدها میلیارد تومان از محل مرز تمرچین درآمد داشته و ادعا نمودید که این شرکت مشغول به قاچاق بوده و جنابعالی مدت شش ماه است پیگیر ابطال مجوزات این شرکت هستید و گمرک جمهوری اسلامی ایران بدون رضایتمندی حضرات اقدام به تمدید قرارداد با این شرکت نموده است.

جناب آقای استاندار، جنابعالی از سال 1396 سکان استانداری آذربایجان غربی را به عهده داشته اید و عجیب است که چرا در واپسین ایام دوران مسئولیت تان بی پروا به اتهام زنی و ایراد اکاذیب و تشویش اذهان عمومی مشغول شده اید.

قطعاً جایگاه تان حکم م یکرد اگر رگه ای از حقیقت در این بهتان ها بود چهار سال فرصت پیگیری و برخورد با تخلفات این شرکت را نباید هدر می دادید و در انتهای دوران قدرت ، تنها منبع تان اتهامات ناروای نماینده محترم نمی شد، افسوس که در طول چهار سال تصدی جنابعالی به عنوان عالیترین مقام اجرایی استان علی رغم چندین بار حضور در مرز تمرچین زحمت یک بار بازدید از شرکت آغری بار را به خود نداده اید تا زیرساختها را مشاهده فرموده و البته با کاستی ها نیز آشنا شوید.

جنابعالی نه تنها خودتان در این زمینه احساس تکلیف نکردید بلکه تقاضای مکرر اینجانب به طرق مختلف از مراجعه حضوری به دفترتان گرفته تا ارسال پیامک برای ملاقات با جنابعالی جواب ندادید درحالیکه بزرگترین شاخصه مسئول در نظام اسلامی مردمی بودن و در میان مردم بودن است ، علیرغم این موضوع حسب وظیفه و برای آشنایی جنابعالی فیلم کوتاهی را از زیرساختها و ساختمانهای احداث شده از سال 1391 تا حال حاضر با صرف بیش از ٢٥٠،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠ تومان (به ارزش روز) همراه با تصاویر ماقبل حضور شرکت آغری بار (برای سهولت در توان تشخیص و قیاس) به انضمام همین نامه تقدیم می داریم و خواهشمند است پس از مشاهده فیلم ارسالی تعریف خود را از زیرساختهای لازم ارائه فرمایید.

لازم به ذکر است در طول قریب به یک دهه فعالیت این شرکت در مرز تمرچین چندین هیئت اعزامی از ارگانهای ذیربط (من جمله استانداری) از امکانات و تاسیسات و زیر ساختهای موجود بازدید و تائید نموده اند ، جای سوال است آیا همکاران ارجمندتان گزارشی به شما نداده اند یا جنابعالی به ایشان این فرصت را نداده اید؟

یادآوری می شود محوطه ای که در بدو ورود هیئت وزارت صمت به بازارچه قدم بر آن گذاشتید (محوطه انبار لاستیک و سوله اقلام وارداتی ) برخلاف توضیحات نماینده محترم هیچ ارتباطی به شرکت آغری بار ندارد و سابقاً تحت مدیریت استانداری بوده و اخیرا نیز به گمرک واگذار شده است و اما محوطه ای که هنگام ترک مرز از آن گذشتید و کاملا بتن ریزی شده بود و چندین ساختمان در آن دایر شده بود، شرکت آغری بار است کاش در طول مسیر برایتان سوال پیش می آمد که اینجا کجاست و این امکانات و ساختمانها برای چیست ؟ قطعا کسی پیدا می شد تا لب باز کند و شرکت آغری بار را به شما بشناساند.

جناب آقای استاندار شما در حضور وزیر محترم صنعت و معدن ادعا نمودید این شرکت ماهیانه صدها میلیارد درآمد دارد کاش قبل از بیان این ادعا اندکی تأمل می فرمودید و حداقل فرمولی منطقی برای به دست آوردن این مبلغ فوق نجومی می یافتید . برابر تمامی اسناد مالی موجود و نرخ های مصوب سازمان صنعت و معدن و آمارهای مربوط به تعداد کامیونهای ورودی، ادعای شما در این زمینه صدها برابر با واقعیت موجود فاصله دارد و این مبلغ نجومی یا از روی بهتان و غرض مطرح می شود یا به جهت بی اطلاعی و توهم است.

همگان مطلع هستند که شرکت با حدود 50 درصد نرخ مصوب سال 94 فعالیت می کند و تقاضای شرکت برای دریافت نرخ سال 1400 بعد از مدتها بی نتیجه بوده و هربار در ستاد تنظیم بازار مطرح م یشود ، می گویند؛ استانداری اجازه افزایش نرخ را ندادند ، واقعا چرا آقای استاندار با وجود افزایش همه ی هزینه ها از جمله حقوق و دستمزد و هزینه های جاری و انرژی ؟

جناب عالی به عنوان استاندار اتهام قاچاق یه این شرکت زدید و تلویحا گمرک ایران را متهم به رانت و همکاری با این شرکت نمودید ولی محض اطلاع بایستی در جریان باشید که علاوه بر حضور نیروهای زحمتکش اداره کل گمرک تمرچین و حراست مربوطه ، سایر ارگانهای امنیتی ، اطلاعاتی و انتظاماتی نیز در مرز تمرچین حضور دارند و هرنوع فعالیت در مرز تمرچین تحت سیطره آنها می باشد مضاف بر آن تعداد 23 دوربین توسط شرکت آغری بار در محوطه مربوطه نصب شده است و تصاویر آن در معرض دید حراست گمرک محترم تمرچین می باشد.

علیرغم این توضیحات اگر اسنادی برای ادعای خود دارید آنها را برای عموم مردم و نهادهای مربوطه افشا نمایید و در غیر این صورت بدانید این اظهارات قبل از اینکه متوجه شرکت آغری بار باشد، اتهامی است به تمامی ارگانها و مسئولین و کارمندان محترمی که در طول 10 سال گذشته در مرز تمرچین حضور داشته اند و متوجه شخص شما نیز می باشد چرا که شما نیز از سال 1396 استاندار می باشید و بالاخره صاحب مسئولیتی در این زمینه بوده اید لازم است بدانید اساساً این شرکت هیچ دخل و تصرفی در اقلام صادراتی یا وارداتی ندارد و وظایف آن محدود به ارائه خدمات تخلیه و بارگیری اقلام صادراتی می باشد و لاغیر .

جناب آقای دکتر شهریاری انتظار میرفت جنابعالی قبل از اینکه در جلسات رسمی با حضور مقامات عالی کشور ایراد اتهام می کردید به عنوان عالیترین مقام اجرایی استان با فراخواندن سرمایه گذار، ایشان را در مورد تمامی ابهامات پیش آمده مورد بازخواست قرار می دادید و با واقعیتهای موجود آشنا می شدید و خود را از قضاوتی که ممکن است به قیمت نابودی کار و رزق و روزی صدها نفر تمام شود ، مبرا می کردید و اخلاق انسانی و اسلامی را فدای منفعت طلبی و بهتان و افترا نمی کردید.

در پایان این شرکت رسماً از جنابعالی و تمامی مقامات مسئول دعوت می نماید با حضور و بازدید میدانی از شرکت آغری بار با زیرساختهای آن آشنا شده و آمادگی دارد با حضور اصحاب رسانه تمامی اتهامات واهی مطرح شده را پاسخ داده و جنابعالی و هر مقام دیگری نیز هر گونه سندی که اتهامات ایراد شده را اثبات می نماید افشا نمایید و ضمن آن با شفافیت تمام هرگونه طرح و برنامه ای را که برای مرز تمرچین در نظر دارید به اطلاع عموم مردم برسانید و سرمایه گذاران احتمالی مدنظر را نیز معرفی فرمایید.

انشاء الله که تقوا و رعایت موازین اخلاقی و قانون سرلوحه همه ما باشد و امید است بعد از شناخت واقعیت همانگونه که فرصت بهتان را مغتنم شمردید فرصت بیان حق و حقیقت را نیز از دست ندهید.

کد خبر 11320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha