اگر در همین ساعت هم حکم آزادی من را صادر کنید باز عدالت تجلی نخواهد کرد

سرویس ترکیه - جلسه رسیدگی به پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در زندان سینجان آنکارا در حال ادامه بوده و دمیرتاش در بخش دیگری از دفاعیات خود تصریح کرد: اگر در همین ساعت هم حکم آزادی من را صادر کنید باز عدالت تجلی نخواهد کرد زیرا به وسیله این دادگاه ها مداخله سنگینی علیه سیاست صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ینی یاشام، جلسه رسیدگی به پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در زندان سینجان آنکارا در حال پیگیری بوده و دمیرتاش در بخشی دیگر از دفاعیه خود در این پرونده که دادستان خواستار 142 سال حبس برای این سیاستمدار کرد ترکیه شده است؛ گفت: امروزه اقتدار سیاسی ترکیه با مقدس نشان دادن اقتدارش، خود را به عنوان یک لطف الهی به مردم عرضه می کند. با دشمن قلمداد کردن کسانی که با آنان بیعت نمی کنند به یک تجزیه اجتماعی در ترکیه دامن زده اند. حزب عدالت و توسعه (AKP) هر کسی را که تصور می کند اقتدار سیاسی اش را می تواند تضعیف کند یا خائن به وطن معرفی می کند یا تروریست و یا دشمن. هر کسی که این کدسازی را انجام داده است در تجزیه و قطب بندی این جامعه مدیون است. هر کسی که این حساب و کتاب را انجام داده است بداند که سخت اشتباه کرده است. به جامعه ترکیه آسیب می زند و ما نیز با این موضوع مبارزه می کنیم. همین اکنون حکم آزادی مرا هم صادر کنند باز عدالت تجلی پیدا نخواهد کرد. زیرا به وسیله این دادگاه ها مداخله سنگینی علیه سیاست صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: کسانی که ما را به زندان انداخته و در رسانه های دست به تخریب ما می زنند تصور می کنند که در حال خدمت به ترکیه هستند. چگونه که ما امروز به مصر نگاه کرده و از تراژدی هایی که در آنجا در جریان است ناراحت می شویم، بقیه جهان نیز به ترکیه نگاه کرده و ناراحت می شوند. اقدامات صحیح و خوبی انجام نمی شود. تمام این اقدامات به همه آسیب می زند. این تنها ما نیستیم که تاوان می پردازیم بر اساس گزارش کمیسیون برنامه ریزی و بودجه پارلمان ترکیه در 1 سال اخیر تنها به خاطر زندانی بودند ما 630 دلار از جیب هر شهروند ترکیه خارج شده است. فضای اعتماد آسیب دیده است زیرا اقتصاد آسیب دیده است. هر شهروند ترکیه سالیانه 630 دلار تنها برای این که ما در زندان بمانیم مبجور به از دست دادن است. اگر تصور می کنید که ارزشش را دارد که با پرداخت این پول ما در زندان بمانیم و شما گرسنگی بکشید فقط به خاطر این که ما زندانی بمانیم سخت در اشتباه هستید ما مبارزه می کنیم تا شما گرسنه نمانید.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 112441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha