صلاح الدین دمیرتاش کُرد نیست

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به منظور سخنرانی در میتینگ حزب عدالت و توسعه (AKP) به مرسین سفر کرده بود در اظهاراتی با انتقاد از صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) گفت: صلاح الدین دمیرتاش کُرد نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری T24، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به منظور سخنرانی در میتینگ حزب عدالت و توسعه (AKP) به مرسین سفر کرده بود در اظهاراتی با انتقاد از صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در زندان ادیرنه به سر می برد و پخش برخی از سخنرانی های وی در ادوار مختلف انتخاباتی عنوان کرد: صلاح الدین دمیرتاش کُرد نیست.

وی در سخنان خود یک بار دیگر با اشاره به طرح مسئله «کردستان» در ترکیه گفت: از این جا به تمام ترکیه می گویم. آیا در ترکیه منطقه ای به نام کردستان وجود دارد؟ من یک جواب مشترک از همه می گیرم. نه... تنها وجه مشترک ائتلاف این ها دشمنی با اذان و پرچم ترکیه است. سرود ملی ترکیه را نمی خوانند. با این اوصاف برادرانی که از HDP و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) حمایت می کنند آیا در این انتخابات هم به آنان رأی خواهند داد؟

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 107004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha