ابراز تمایل کردهای سوریه برای مذاکره با ترکیه

سرویس جهان- رییس شورای دموکراتیک سوریه می گوید اداره خودگردان کردی در شمال سوریه تمایل دارد هم با ترکیه و هم با اپوزیسیون مستقر در شمال سوریه مذاکره کند.

به گزارش کردپرس، ریاض ضرار، رییس مشترک شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای کرد-عرب سوریه در کنفرانسی که توسط اندیشکده سیاست خاورمیانه برگزار شد از اعلام آمادگی کردهای سوریه برای مذاکره با ترکیه خبر داد.

او درباره شرایط کردها برای مذاکره با ترکیه گفت باید نیروها یا طرفینی در سطح کشورها حضور داشته باشند تا در مورد موفقیت آمیز بودن این مذاکرات تضمین لازم ارائه کنند.

رییس مشترک شورای دموکراتیک سوریه همچنین بر تمایل اداره خودگردان شمال شرق سوریه برای ادامه مذاکرات کردی- کردی برای ایجاد اتحاد میان کردهای سوریه تاکید کرد و گفت حمایت آمریکا از این مذاکرات تاثیر مثبتی بر روی نتایج آن می گذارد.

او سفر اخیر هیئت وزارت خارجه آمریکا به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را مثبت خواند و درباره محتوای گفتگوها گفت: در این ملاقاتها درباره گشایش سیاسی و کمک اقتصادی گفتگو صورت گرفت.

ضرار خروج نیروهای آمریکایی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را به ضرر کردها و اداره خودگردان دانست و ابراز امیدواری کرد حادثه رها شدن نیروهای کرد سوریه در سال های 2018 و 2019 توسط آمریکا و روسیه در برابر حملات ترکیه تکرار نشود.

او وضعیت اقتصادی منطقه را به سبب خشکسالی و کاهش تولیدات کشاورزی نامناسب خواند و خواستار افزایش کمک های خارجی و بازگشایی گذرگاه های مرزی به روی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شد.

کد خبر 10379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha