برهم صالح و عادل عبدالمهدی برای ایجاد اصلاحات چالش های جدی پیش رو دارند

سرویس جهان- مایکل جانسن می گوید رییس جمهور و نخست وزیر جدید عراق باید برای ایجاد اصلاحات، با تقسیم قدرت بر مبنای فرقه ای و سیاسی که آمریکا بانی ایجاد آن در عراق است، مقابله کنند.

به گزارش کردپرس، نمایندگان پارلمان عراق پس از ماهها انتظار، رییس جمهور و رییس پارلمان این کشور را انتخاب کردند و برهم صالح، رییس جمهور این کشور نیز که برای اولین بار بر اساس توافق احزاب کرد به پارلمان عراق معرفی نشد، عادل عبدالمهدی را برای تشکل دولت جدید عراق مامور کرد.

مایکل جانسن، تحلیلگر و ناظر مسائل عراق در یادداشتی انتخاب برهم صالح و عادل عبدالمهدی را به عنوان رییس جمهور و نخست وزیر عراق به فال نیک گرفته و گفته است بعد از مدتها کسانی برای اداره عراق انتخاب شده اند که به صورتی واقعی بتوانند با فساد مبارزه کرده و در حکومت اصلاحات ایجاد کنند.

وی در یادداشتی که برای گولف نیوز نوشته، معتقد است تقسیم قدرت در عراق بر پایه سهم تشکل های قومی و مذهبی، میراث آمریکا در عراق بعد از اشغال این کشور در سال 2003 است و راه اصلاحات در عراق کنار نهادن این نوع تقسیم قدرت است.

مایکل جانسن با اشاره به این که هر کدام از تشکل های قومی و مذهبی در عراق خواهان گرفتن سهم در دولت هستند، این مسئله را مانع و چالشی جدید برای رییس جمهور و نخست وزیر این کشور دانسته است.

وی به دو رهبر جدید عراق توصیه کرده است اگر می خواهند اصلاحات در عراق ایجاد شود و این کشور به سمت توسعه سیاسی و اقتصادی قدم بردارد، باید با این نوع سهم خواهی سیاسی و فرقه ای مقابله کنند که البته با توجه به این که این نوع تقسیم قدرت برای رهبران فرق منافع سیاسی و اقتصادی به همراه دارد کار سختی در پیش دارند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 88610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha