امیر قطر هواپیما را به ترکیه هدیه کرده است

سرویس ترکیه – اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به حواشی به وجود آمده پیرامون هواپیمای اهدایی امیر قطر به ایشان عنوان کرده است: امیر قطر این هواپیما را به دولت جمهوری ترکیه هدیه کرده است

به گزارش کردپرس، چند روز پیش رسانه های دولتی خبری از هدای یک بوئینگ فوق لوکس 4-747 توسط امیر قطر به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه منتشر کردند که این خبر بازتاب گسترده ای در رسانه های وابسته به اپوزیسیون ترکیه داشته و نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق ترکیه مدعی شدند که این هواپیما هدیه امیر قطر نبوده و رئیس جمهور ترکیه در وضعیت بد اقتصادی کشور این هواپیما را به مبلغ 400 میلیون دلار خریداری کرده است.

در پی انتشار این اخبار سزگین تانری کولو، نماینده استانبول در پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه که در این خصوص عنوان کرد: بحران اقتصادی در ترکیه ادامه خواهد داشت زیرا این اقتدار سیاسی دست از عادت های خود برنخواهد داشت. هم عادت های سیاسی و هم عادت های اقتصادی دولت ترکیه تغییری نمی کند. هواپیمایی که ارزش آن بالغ بر 400 میلیون دلار است، حتی دارای یک بخش جراحی های ویژه نیز می باشد، اتاق های خواب، سالن های جلسات و مکان های پرزرق و برق دیگری که در درون این هواپیما وجود دارد. می گویند این هدیه ای از امیر قطر است، چرا امیر قطر بی دلیل به اردوغان هدیه بدهد؟ چرا باید امیر قطر هواپیمای 400 میلیون دلاری را به تو هدیه کند؟ تمام منابع خارجی و حتی شرکتی که فروش این هواپیما را بر عهده داشت از فروش این هواپیما سخن می گویند. این هواپیما هدیه داده نشده است.

تمامی حواشی به وجود آمده پیرامون این هواپیمای جنجالی باعث شد که امروز اردوغان به شخصه در مقابل خبرنگاران حضور پیدا کرده و در خصوص ادعاهای مطرح شده توضیحاتی ارائه بدهد. رئیس جمهور ترکیه در این خصوص به خبرنگاران گفت: نمی خواهم کسانی که گوششان کر است را اذیت کنم. اما چیزی که گفته می شود را نمی شنوند و چون نمی شنوند هر چه به ذهنشان می آید را می گویند. در واقع اصل قضیه این است: قطر این هواپیما را به فروش گذاشته بود. حتی رقم به 500 میلیون دلار هم برای خریداری این هواپیما رسیده بود. در آن اثنا این هواپیما توجه ما را نیز جلب کرد. زمانی که امیر قطر از علاقه ما به این هواپیما باخبر شده این هواپیما را به ترکیه هبه کرد. تاکید کرد که من از ترکیه پول نخواهم گرفت و هواپیما را به ترکیه هدیه می کنم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: آن هواپیما مال شخصی بنده نیست. مال دولت جمهوری ترکیه است. چنین هواپیمایی زمانی که به دولت جمهوری ترکیه هدیه می شود این موضوع چرا باید حزب جمهوری خواه خلق ترکیه را ناراحت کند؟ یا رسانه های وابسته به آنان را چرا ناراحت کرده است؟ درک کردن اینان غیرممکن شده است. هواپیمایی که از آن سخن می گویند در حال حاضر در حال تغییر رنگ و رنگ آمیزی جدید خود است. انشاالله بعد از تمام شدن این کارها حزب جمهوری خواه خلق ترکیه یک سفر را نیز با آن هواپیما انجام بدهند، ولی به هواپیمای جمهوری ترکیه سوار خواهید شد نه هواپیمای من.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 86626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha