ما  در کنار HDP برای تحقق عدالت مبارزه خواهیم کرد

سرویس ترکیه - ۹ حزب سیاسی ترکیه با اعلام همبستگی با HDP بیانیه مشترکی علیه تلاش برای انحلال آن منتشر کردند.

به گزارش کردپرس، ۹ حزب سیاسی بر علیه کیفرخواست انحلال حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) توسط دادستانی ارشد دادگاه عالی، بیانیه ای مشترک صادر کردند. بنابر گزارش گازته دیوار، حزب انقلاب، حزب مناطق دموکراتیک، حزب کار، حزب جنبش کارگری، حزب سوسیالیست مستضعفین، حزب جدید سوسیالیست، حزب آزادی اجتماعی، حزب کارگر ترکیه و حزب چپ سبز، با انتشار بیانیه مشترکی گفتند که برای تحقق عدالت در کنار HDP خواهند بود.

در این بیانیه آمده است: "رژیم تک نفره ای که اصطلاح «اراده ملت» از دهانش نمی افتد، و بسته های اصلاحات قانونی و اقدام عملی حقوق بشر را منتشر می کند، برای انحلال حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، که نمایانگر اراده میلیون ها رأی دهنده است، اقدام کرده."

این بیانیه با بیان اینکه اقدام برای انحلال HDP یک جرم و اخلال در قانون اساسی است، می گوید: "صدها نفر که هیچ گناهی جز فعالیت سیاسی دموکراتیک ندارند، دارند از ابتدایی ترین حقوق سیاسی خود محروم می شوند. این یک جرم و اخلال جدی در قانون اساسی است. کاملاً واضح است که رژیم تک نفره، که کشور را در مارپیچ مرگ، بیکاری و فقر در اپیدمی قرار داده و دارد پشتیبانی اجتماعی خودش را از دست می دهد، حالا می خواهد امید به تغییر دموکراتیک قدرت را از بین ببرد.
ما به عنوان نهادهای حامی حقوق و آزادی های دموکراتیک در این کشور، می دانیم که تهدید به انحلال HDP تمام گروه های اپوزیسیون و دموکراتیک در کشور را هدف قرار داده است. هدف این حمله تنها HDP نیست، بلکه تمام انباشتهای دموکراتیکی است که جامعه با صرف هزینه بسیار آن ها را ایجاد کرده و توسعه داده است. آنچه که غصب شده اراده همه ما است که خواهان حقوق و آزادی های دموکراتیک هستیم. ما اعلام می کنیم که در کنار HDP به مبارزه برای تحقق عدالت در جهت به دست آمدن صلح دموکراتیک، بر علیه حمله غیرقانونی حکومت ادامه خواهیم داد."

کد خبر 6806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha